Re: lug-bg: Slackware-current (was: Problemi s kirilica i KDE 3)

  • Subject: Re: lug-bg: Slackware-current (was: Problemi s kirilica i KDE 3)
  • From: whitefang@xxxxxx ( )
  • Date: Wed, 1 May 2002 17:30:04 +0300

On Wednesday 01 May 2002 14:42, you wrote:

> ne az prosto iskah da popitam dali ISO8859-5 i CP1251 sa edno i systo
> nesto, ne 4e predlagam nesto... no qvno sa razli4ni, ve4e go razbrah
> (poglednah i codepages v kernel source i tam sa dadeni kato razli4ni ;-)

> edin moment sega, ti maj si s KDE 2.2.2 ;-) . zna4i problema kojto beshe
> report-van ot 4oveka beshe to4no 4e pri export LANG=bg_BG  prilozheniqta ot
> KDE 3.0 gyrmqt (i GNOME edi koq si versiq mozhe bi?). Zna4i sled kato si
> export LANG=bg_BG , koeto pyk e alias kym bg_BG.CP1251 (vizh locale.alias)
> , prilozheniqta proverqvat compose.dir file-a v kojto e ukazano
> [...]
Pri men tova ne e problem samo na KDE-3. KDE-2.2.2 i GNOME-1.4 syshto
SEGFAULT-vat. zaradi tozi file. Imai predvid 4e output-a na strace-a vklu4a i
syscalls ot  funcii ot biblioteki kym koito e bilo link-nato prilovenieto. I
poneje ve4e ima pone edin 4ovek s rabotesht locale bg_BG bez tozi file moga
da zaklu4a 4e nikoia ot opciite pri compilaciata na XF-4.2.0 e ot zna4enie za
tova dali shte raboti i bez tozi file.Drugia variant e locale.alias  da
omazva neshtata ( ili opravia ), oba4e az ne sym si pipal locale.alias =>
tova e po-malko veroiatnata pri4ina. Materiata mi e mnogo nepoznata i tova
koeto predlojih s tozi file Compose e pyrvoto i edinstvenoto neshto  koeto mi
doide naum. Viarno 4e tova e samo "symthom" a ne istinskata pri4ina.
BTW. kato poglednah pak izhoda na strace-a zabialah eto tova:

access("/usr/X11R6/lib/X11/locale/microsoft-cp1251/Compose", R_OK) = -1
ENOENT (No such file or directory)
write(3, "\2\0\4\0F\0\0\0\0\10\0\0003@`\0\20\1\5\0\v\0\0\0XIM_SE"..., 36) = 36

koeto me navejda na misylta za X Input Extension-a i edna opcia ( citiram po
pamet ) SET_OWN_IMPUT_METHOD ili neshto ot sorta izmejdu opciite s koito se
kompilira X.
Haide stiga tolkova,4e savsem se omotah. :)
Mislia , 4e Anton Zinoviev e 4oveka koito ima nai-to4na predstava kakyv moje
da e problema.

PS:Âåñåëè ïðàçíèöè íà âñè÷êè.