Re: lug-bg: hdd optimizacia

  • Subject: Re: lug-bg: hdd optimizacia
  • From: alex@xxxxxx (Alexander Atanasov)
  • Date: Sun, 2 Jun 2002 15:22:19 +0300 (EEST)

On Sat, 1 Jun 2002, Hristo Genkov wrote:

> Cheteiki postingite po temata se chudq, dali da ne smenq cache partitiona na
> Squid s ReiserFS? V momenta si e na ext2. Dali shte se otrazi na performance
> pri zadadena max golemina na obekta 50K (tova v squid.conf)?

        Ot po goliamo znachenie e kakuv e average object size, nego moje
da vidish prez cachemgr.cgi ili s squid/bin/client - kakuv e realno.
        Na kratko otgovora e da.
        Resierfs vdiga performance na squid , dori ima razrabotki v posoka
squid da polzva raw resierfs partitions direktno ot squid (SquidNG).
        Pri polzvane na squid s resierfs preporychvat da se polzva:
Yuri Rupasov Hash za nai-dobri resultati.
        Ot kum file system za speed zadyljitelno - partitiona
mountnat s noatime. Za resiserfs i notail.
        Ostanaloto e kum hardware:
                - 10MB RAM za 1GB cache
                - Praivlino izchisleni parametri na cache_dir ( na
url-tata dolu shte namerish tochno kak)
                - Po dobre niakolko malki cache_dirs, i na razlichni
diskove i ide-ta ako moje.

        Moje da probvash i support-a za TCQ v novite kernels
(EXPERIMENTAL e ), ako diska ti go poddyrja (IBM-DTLA diskovete primerno).
Specialno za squid ima goliamo znachenie za speed-a, i moje da se borish
sys performance na SCSI diskovete :)

Na tezi url-ta moje da namerish dosta po vyprosa za Squid tuning,
malko e staro, no generalnite pravila za setupvane na squid moje da ti
svyrshat rabota.
        http://www.swelltech.com/pengies/joe
        http://www.swelltech.com/pengies/joe/squidtuneup.txt

Edinstvenoto neshto koeto e sporno za men e polzvaneto na threads - ako
imash SMP mashina po edin thread na CPU e dostatychen, no za UP niama
smisyl.
I ako trygnesh s resierfs budi gotov za iznenadi, ot vreme na vreme
prosto se omazva iako, no pri men raboti dobre - sys squida za 1.5g samo
dva puti se e omazval, a skapvaneto na cache_dir se prejiviava  ;)

--
have fun,
alex