Re: lug-bg: pak za hdd (was: hdd optimizacia)

  • Subject: Re: lug-bg: pak za hdd (was: hdd optimizacia)
  • From: alex@xxxxxx (Alexander Atanasov)
  • Date: Sun, 2 Jun 2002 18:22:16 +0300 (EEST)

On Sun, 2 Jun 2002, Miroslav Nikolov wrote:

> vypros kym horata s konkreten opit
> znachi interesuva me sushto edin dobyr variant za hdd i NIC
> na failov server. Dali da e edno hdd ~ 100GB ili 2x60GB i kakvi

        Spored men slednoto:
2 diska po ~100GB s RAID1, diskovete syotvetno na dvata IDE controlera.
 - vinagi ima nujda ot poveche miasto
 - RAID-a ti dava burzina pri chetene, malko e po baven pri writes, no
dava i sigurnost na nivo disk, a tova e must have za failov server.
 - kato cena izliza malko poveche ot 2x60GB diska no si struva.

        Diskovete s poveche cache/7200/ATA133 etc. (Maxtor
cena/parametri mai e nai dobroto koeto ima mass v momenta, ako ima niakoi
nedeovolen da kaje che smiatam da si kupuvam ;))

> dolu gore parametri da ima. Otnosno lan kartata : izvestno li e da ima
> nqkakvi problemi s full duplexa pod slack 8.0/linux 2.4.18 s RTL-8029
> zashtoto kernela vika che ima full duplex a switcha ne otchita full
> duplex. tova e za sega.

        RTL-8029 e 10MBit NIC, koito e dosta star veche, no raboti dobre,
sys autosense ima griji, dyljat se na cable problems osnovno
koito dosta trydno se ustanoviavat  poniakoga, ako mojesh zadavai vinagi
kakuv tochno iskash da ti e link-a na NIC-a i na switcha syotvetno ako
moje, po tozi nachin ako ne vyrvi znaesh kude da tyrsish problema po
byrzo, syshto se se izbiagva problema che ako ednoto ustroistvo se resetne
sled negotiationa moje da trygnat na drug link.
Upgrade :) RTL-8139C (A i B imat problemi) raboti dobre na 100MBit ako
stava duma za RTL chips, ako iziskvaniata sa golemi reshenieto e 3com NIC.
A ako mrejata e 10MBit RTL-8029 vyrshi dobra rabota ;)

--
have fun,
alex