Re: lug-bg: ASP.pm vs. MS ASP vs. Perlscript[offtopic]

  • Subject: Re: lug-bg: ASP.pm vs. MS ASP vs. Perlscript[offtopic]
  • From: raptor@xxxxxxxx (raptor@xxxxxxxx)
  • Date: Sat, 1 Jan 2000 05:40:12 +0200

hi sorry àko zwuchi malko kato flame-war, no ste opitam i az da si kava menieto nali move :")
Za da ne sam goloslowen neka da kava che sam rabotil i s VB i s JS i s Perl i saotwetno s IIS-ASP i s IIS-PerlScript itn....

|Dosta interesno mneie izkaza raptor samo 4e spored men nestata ne stoiat to4no
|taka. Zasto e vazno da se pishe na VBS engine za ASP za UNIX ot chilisoft ?
|1.Razprostranenost.
|Tova vse pak e vtoria(sled PHP) ezik po populiarnost Sever Side Web ezik.
]- Hmmm........ ima edin dewiz koito e spomenat za edin ezik za porgramirane nqma da kazwam koi e :") a dewiza e :

"The duct tape of the Internet"

A pak PHP-to e prosto edin orqzan-perl (i te wzeli che sa mahnali nai interesnite raboti :"), no pun intended ) s malko dobaweno Java/C++ ..... ta towa koeto iskah da kava e che za edin PHP programist ste e mnogo po lesno da premine na Perl otkolkoto na VB ...

|Za nego ima mnogo programisti i sledovatelno e po evtina napravata na site .
|Koeto kara dosta sobstvenici na siteove da go izbirat.
|Pomislete ako se hosting compani zasto da ne prelozhite ASP na vashite unix
|serveri i po tozi na4in da privle4et klineti..
|Kak da se obaisnite na klineta 4e ne mozhe da pishe na VBS stom toi tak iska ?

]- Ami zashtoto takowa nesto kato 100% sawmestimost nqma .... i wse ste se nalovi ako ne e super elementarna stranica/sait neshto da se dooprawq... a pak ako ste e nesto elementarno mislq che za Perl ima dosta poweche free i plateni skriptowe po internet otkolkoto za VB-ASP.
Inache w predlaganeto na ASP pod unix nama nisto losho..
A pak za towa che ne move da pishe na VB pod linux problema mai e w Microsoft, kakwo im prechi da naprawqt VB za linux ... ami Apache-to ste im izqde i 20% koito imat :")

|2.Lekota.
|Na men edin na rabota mi se nalozho da polzvam PerlScript na IIS zasto mi
|tribvashe baza danni s ploski filove.Togava se sblaskah s
|perlscript(komersialna altremativa na ASP.pm).Tova 4udoviste sa4etava groznia
|sintaxis na perl s mnogoslovieto na VBS.uzhas!
|za drugite nest sednah i za edna asedmica nau4ih VBS.Lesno i barzo.

]- he he....  napishi mi skript na VB i w 99% ot sluchaite ste ti go nqprawq syshtoto nesto po kratko i po byrzo na Perl ...
Ta IIS-ASP nqma edno ot nai wavnite web-nesta file-upload, trqbwa da kupuwash produkti ot drugi firmi...
Da ne goworim che Perl-a ima edno neshto s koeto nito edin drug ezik wse oste move da se meri -- CPAN --
A pak otnosno drugite tochki towa dali ste polzwash VB, JS Java, PHP ili Perl si e lichno twoi izbor... iskam da kava che towa che
za teb e po lesno da polzwash VB ne znachi che i za men e taka.. w koeto nqma nisto losho estestweno...
Wseki ima prawo na izbor.... i towa e nesto koeto trqbwa da se pooshtrqwa...

|A s perl se boria ot 18 meseca i ne moga izobsto da kazha 4e go znam....
|Perl se polzva samo ako ti tribva COM za ASP-a e ne znaesh C++
]- wsichki hora sa razlichni... na men mi trqbwashe 3 sedmici za da naucha osnowata na Perl (dotolkowa che da syzdawam code on the fly i da go kompiliram), predi towa nauchih awk za 1 sedmica...
A nai interesnoto (predi 6-7 godini) e che nawremeto edin sysadmin mi prikazwashe kolko po hubaw e Perl a pak az togawa mu se smeeh i si programirah na VB+JS/ASP ...... okaza se che ne e trqbwalo da se smeq, to i pogoworka si ima za towa :")

|3.Skorost.
|Dori kato se ima predvid mod_perl perl e malko po baven ot asp(vbs) i ima
|goliamo natovarvane na servera.
]- opaaaa a ti polzwal li si mod_perl ?!? ako komentirash neshto se predpolaga da si go izpolzwal... i moeto mnenie za skorostta e tochno obratno na twoeto...
Preporychwam ti da prochetesh towa :
http://www.perl.com/pub/a/2001/10/17/etoys.html

|Abe PHP si e nai-dobre, ama aide pozdravi
]- za teb move bi, ne za men :")

uspeh