Re: lug-bg: ASP.pm vs. MS ASP vs. Perlscript[offtopic]

  • Subject: Re: lug-bg: ASP.pm vs. MS ASP vs. Perlscript[offtopic]
  • From: bivol@xxxxxxxx (Peter An.Zyumbilev)
  • Date: Mon, 19 Aug 2002 00:29:46 +0300

Zdravei otnovo. s nai priatelski 4uvsta mi pozvoli da dopalnia :):):):):)
On Saturday 01 January 2000 05:40, raptor@xxxxxxxx wrote:

> hi sorry àko zwuchi malko kato flame-war, no ste opitam i az da si kava
> menieto nali move :") Za da ne sam goloslowen neka da kava che sam rabotil
> i s VB i s JS i s Perl i saotwetno s IIS-ASP i s IIS-PerlScript itn....

> ]- Hmmm........ ima edin dewiz koito e spomenat za edin ezik za
> porgramirane nqma da kazwam koi e :") a dewiza e :
>
> "The duct tape of the Internet"

Zna4i za razprostranenost ne si go izmisliam tova sa danni ot NetCraft
(http://netcraft.com).

> A pak PHP-to e prosto edin orqzan-perl (i te wzeli che sa mahnali nai
> interesnite raboti :"), no pun intended ) s malko dobaweno Java/C++ .....
> ta towa koeto iskah da kava e che za edin PHP programist ste e mnogo po
> lesno da premine na Perl otkolkoto na VB ...

Az se opraviam s perl i s php.kazhi nesto (osven vgradenata DB s ploski
filove) deto ne mozhe da se napravi s PHP,a s PERL mozhe.
Za prehoda e viarno php=easy perl

> ]- Ami zashtoto takowa nesto kato 100% sawmestimost nqma .... i wse ste se
> nalovi ako ne e super elementarna stranica/sait neshto da se dooprawq... a
> pak ako ste e nesto elementarno mislq che za Perl ima dosta poweche free i
> plateni skriptowe po internet otkolkoto za VB-ASP.

http://hotscripts.com viz nestata za ASP ne sa nikak malko :):):):)

Inache w predlaganeto na
> ASP pod unix nama nisto losho..
> A pak za towa che ne move da pishe na VB pod linux problema mai e w
> Microsoft, kakwo im prechi da naprawqt VB za linux ... ami Apache-to ste im
> izqde i 20% koito imat :")

nali razpraviam 4e uzh ima VBS az UNIX :):):):):)

> [...]
> nqprawq syshtoto nesto po kratko i po byrzo na Perl ... Ta IIS-ASP nqma
> edno ot nai wavnite web-nesta file-upload, trqbwa da kupuwash produkti ot
> drugi firmi... Da ne goworim che Perl-a ima edno neshto s koeto nito edin
> drug ezik wse oste move da se meri -- CPAN -- A pak otnosno drugite tochki
> towa dali ste polzwash VB, JS Java, PHP ili Perl si e lichno twoi izbor...
> iskam da kava che towa che za teb e po lesno da polzwash VB ne znachi che i
> za men e taka.. w koeto nqma nisto losho estestweno... Wseki ima prawo na
> izbor.... i towa e nesto koeto trqbwa da se pooshtrqwa...

za CPAN e viarno- po dobre otkolto da pishesh COM.
No si pomisli za lekota za sas sesiii9zna 4e i perl ima) i udvlostvieto na ne
pishesh "print" a <%=var%>
Az li4no obi4am PHP :):):):)

> ]- wsichki hora sa razlichni... na men mi trqbwashe 3 sedmici za da naucha
> osnowata na Perl (dotolkowa che da syzdawam code on the fly i da go
> kompiliram), predi towa nauchih awk za 1 sedmica... A nai interesnoto
> (predi 6-7 godini) e che nawremeto edin sysadmin mi prikazwashe kolko po
> hubaw e Perl a pak az togawa mu se smeeh i si programirah na VB+JS/ASP
> ...... okaza se che ne e trqbwalo da se smeq, to i pogoworka si ima za towa
> :")

I az nau4ih osnovata za tolkova no ne smeia da kazha 4e moga da napravia edin
socket primerno bez da iz4eta dokumentaciata( a s  php siadam i pisha)
:):):):):)
Perl ima tokova sturotiii 4e spored men e smeshno da se kazhe "az znam
perl...."
Pomisli kakkvo e da rabotish s mnogomeren masiv pri baza danni s ploski
filove....

> ]- opaaaa a ti polzwal li si mod_perl ?!? ako komentirash neshto se
> predpolaga da si go izpolzwal... i moeto mnenie za skorostta e tochno
> obratno na twoeto... Preporychwam ti da prochetesh towa :
> http://www.perl.com/pub/a/2001/10/17/etoys.html

Az ti go kazvam ot opit. Edin script koito imashe goliamo vreme za izpalnene
napravo srina servera prio okolo 5000 izplanenia dnevno, a s PHP sastoto ne
se usestashe.Vapreki mod_perl :):):):):):):):)

> ]- za teb move bi, ne za men :")

Nai-hubavot e pravioto na izbor .Az si polzvam nai-mnogo PHP nai-barzo se
spraviam s nego.E polzvam i priatni nesta ot perl cato regexp...ama php si e

> uspeh

S nai-priatelski pozdravi,
Peter