Re: lug-bg: RPM Mystery

  • Subject: Re: lug-bg: RPM Mystery
  • From: lug-bg@xxxxxxxxxxxx (Victor Senderov)
  • Date: Fri, 23 Aug 2002 20:43:02 +0200

On Friday 23 August 2002 00:06, Peter An.Zyumbilev wrote:
> Zdraveite ..sigurno e nesto mnogo prosto i ste mi se smeet no nesto ne moga
> da zacepia .....
> Opitvam da si kompiliram cyrus(ot source iztglen ot site-mu)..
> ./configure
> Error: The Kerberor DES library is required......i t,n
> Hubavo...
> otivam na Red HATcdroma i..
> rpm -q krb*
> kazva 4e dvata paketa NE sa insatlirani...

Znaci problema e sledniya, paketite sa instalirani, no s imena primerno
krb_ultra_cool_package-2.00.23 i krb_backend-2.00.23. Kakto napravish rpm -q
krb -q rkb*, tova e ekvivalentno na:

rpm -q krb_ultra_cool_package-2.00.23.i386.rpm krb_backend-2.00.23.i386.rpm,
zastoto tezi dva fila se expandvat ot shella (t.e. te se namirat v tekustata
direktoriya) i estestveno takiva packages ne sa instalirani. Ste dam primer
ot moya komp:

[root@wh11-411 root]# ls
anaconda-ks.cfg          lilo.conf
bootsect.lnx             mindterm
Desktop                  openssh-3.1p1-3.i386.rpm
gftp-2.0.11-2.i386.rpm   openssh-askpass-3.1p1-3.i386.rpm
install.log              openssh-clients-3.1p1-3.i386.rpm
install.log.syslog       openssh-server-3.1p1-3.i386.rpm
kdessh-3.0.0-4.i386.rpm  wu-ftpd-2.6.2-5.i386.rpm
[root@wh11-411 root]# rpm -q gftp-2.0.11-2.i386.rpm
package gftp-2.0.11-2.i386.rpm is not installed
[root@wh11-411 root]# rpm -q gftp-2.0.11-2
gftp-2.0.11-2
[root@wh11-411 root]#

Taka ce, kakto bese vece napisano: rpm -qa | grep krb i gledash kakvo ste
dade.

> rpm -i krb*
> kazva 4e dvat paketa SA instalirani VE4E(?)  i NE gi instalira

pravilno, instalirani sa.

> rpm -e krb*
> kazva 4e dvata paketa NE sa insatlirani...

tuka tryabva da posocish imenata s koito sa registrirani v bazata danni na
rpm, t.e. imenata, koito ti dava rpm -qa.

> rpm -iv --force krb*
> Kasparov(moia linux) sled dalgo mislene mi dava prmpta.

ami, nai-veroyatno si upgradenal packages, ili nisto ne si promenil. man 8 rpm
dava:

 --force
              Same as using  --replacepkgs,  --replacefiles,  and
              --oldpackage.

Po prinzip ne e hubavo da se forsirat nestata. rpm e sravnitelno umna sistema.
I az na vremeto si misleh, ce e typicka (dori se opitah da instaliram emacs
ot sorsove, koeto ne bese priaten experience), no kato kazva nesto obiknoveno
e prava.

> uzh vsi4ko ok...
> rpm -q krb*
> kazva 4e dvata paketa NE sa insatlirani...

logicno. stese da e cudno, ako kazva, ce sa instalirani.

> Prez cialoto vreme CD-to e vatre i az sam v DIR RPMS......
>
> situaciata se povtori kato se opitah da instaliram (4rez rpm ) drugia imap
> server -tozi na washington.edu
> Napravo se shashnah..restart....efekta e nulev...

tova da ne e windows. ;-)

Kato zakliucenie: "problemyt" ne e v rpm, a v shella, primerno bash (ako
izpolzvash bash). Uinx shella e dosta moshtno nesto, no ponyakoga reagira ne
kakto si mislim, ce tryabva (a to taka si tryabva kato se zamisli covek).

Pozdravi,
Victor