Re: lug-bg: Debian Instalation - Za Skeleta

  • Subject: Re: lug-bg: Debian Instalation - Za Skeleta
  • From: jason_pramik@xxxxxxx ( )
  • Date: Sun, 1 Sep 2002 01:38:07 +0300

On Sat, Aug 31, 2002 at 12:05:34PM +0300, Marian Popov wrote:
>kak se instalira Debian Linux i zatova vyprosa mi e nai-veche kym nego.

 togava zashto pismoto ne > personal ???

>Izteglih si pyrvite dva diska na Debian 3.0r0 i ne znam dali te shte sa mi
>dostatychni za minimalna instalacia koiato da ima samo ssh i ftp daemoni.

 da beshe razgledal malko..:O Purviyat disk ti e dostatuchen za base install,
drugite sa ti za vsichki ostanali kade 8 hilyadi paketa. Mozesh da si gi
iztochish prez mrezata s package tool, suotvetno s normalna i udobna proverka
i prosledyavane na zavisimostite v .deb... a ne kuca kato vuv f**in' rpm-a. :P
 Taka che - no problem, samo instaliray base system i posle s nyakoy tool (see
below;) si nastroy vsichko..

>Ne znam obache dali sym izteglil pravilnia disk 1 zashtoto imashe niakakyv
>NONUS koeto na men nishto ne mi govori. Az izteglih drugoto.

 V non-us sekciyata e softuera, koyto ne moze da se iznasya ot US. Zatova
tezi serveri, na koito e kachen i non-us arhiva, sa izvun shtatite. Nay-veche
(doskoro;) tova beshe crypto software, zaradi ogranicheniyata v shtatskite
zakoni. No tazi sekciya progresivno namalyava ;)) eh, makar i ne tolkova
burzo, kakto non-free :)))

>Ta interesuva me ako mojesh da mi obiasnish poneje az do sega sym instaliral
>samo Slackware, RedHat i Mandrake, kak da si napravia minimalna
>instalacia koiato v bydeshte da moga da upgradevam spored iziskvaniata mi.
>Triabva li da polzvam instalacionnoto menu (koeto oshte ne sym vidial),

 apt (Advanced Packaging Tool) ima nyakolko razlichni frontenda - mozesh da
polzvash stariya "dselect", po-modern "aptitude", ima i grafichni za X-a -
"gnome-apt", "stormpkg" (Storm package manager) i kvo li ne... Samo ne ti
preporuchvam da polzvash poddruzkata na .deb paketi prez kpackage - pone
doskoro beshe uzash, a sega ne znam kak e, a i ne shta.. :))

   man apt
   man dpkg

 apt polzva za imenata na mirorite, ot koito da tegli, fayla
/etc/apt/sources.list Za syntax i t.n. - viz
   man sources.list

>ima li niakakvi specialni iziskvania kym failovata sistema, swap diala i
>t.n.t.

 ??? Iziskvaniyata na GNU/Linux OS - predpolagam, che tochno tova Debian-distro
shte slagash :)) :-P

 links http://www.debian.org

 popregleday go i procheti malko, ne vredi ;)

>za da ne se zalutam niakyde do bezkrainost :))

 ami Debian imat sayt - v nego moze da namerish vsyakakvoto help po vaprosite,
da ne govorim, che edno tursene v raznoobraznite arhivi sus sigurnost shte ti
dade otgovor.. ;)

   www.bg.debian.org
 pregleday mezdu drugoto i
   www.bg.debian.org/distrib/floppyinst
 :)) may tova shte ti svurshi nay-dobre rabotata..:)

 Ops, za malko da zabravya:

   ssh e v main, sekciya standart, net
 vupreki che v Woody release-a ima golyam uspeh integriraneto na non-us,
nay-veche crypto software v main arhiva, vse pak nyakoi (malko) neshta sa v
non-us. Ama nyama kakvo da ni pritesnyava tova :))
   ftp daemoni:
   wu-ftpd - main, net, extra
   proftpd - main, net, extra
   bsd-ftpd - main, net, optional
 Za konkretni paketi, razgleday
   www.bg.debian.org/distrib/packages
 i tam tusri kakvoto ti dusha iska :)

 (kakto pisa Boyan Krosnov, napravil e vtori mirror na Debian v BG -
 debian.ludost.net - ima source i i386 packages...
 tegli ottam, ako e better :)

P.S.: Shtom si se zahvanal, instaliray go smelo, posle pusni dselect (toy shte
ti doyde pochti sigurno po default installnat), ako iskash install i razgleday
aptitude ili X-frontend i donaglasyay kolkoto iskash sistemata ;) Ako imash
problems, pishi ..i taka ;)

P.P.S.: Pls, mano, kato otgovaryash na star thread, s nova tema, precakvash
MUA, koito sortirat po thread, suovetno i horata, koito izpolzvat takuv
sorting, suotvetno mene... Pls, nedey, che mi e kofti da ti redaktiram na ruka
headera (za da si zapazya arhiva podreden, nali vse pak tova e lug-a v bg :))

--
ßñåí Ïðàìàòàðîâ
  aka Turin

<HR>
<UL>
<LI>application/pgp-signature \\\\\\\\\ \\\\: stored
</UL>