Re: lug-bg: Linux&Windows

  • Subject: Re: lug-bg: Linux&Windows
  • From: whitefang@xxxxxx ( )
  • Date: Tue, 10 Sep 2002 12:25:49 +0300

On Sunday 08 September 2002 21:40, George Danchev wrote:

> Sigurno si pipal po file systems na linux-a s programi pod Windows
> (ext2explorer li beshe tam ko beshe) i syotvetno te omazvat tezi fs'es . Da
> ne govorim 4e ext2 driver-a maj e realiziran v tazi programa, e.g v user
> space, a Windows-a (e.g. core, qdroto ako mozhe taka da se izrazim) i ideq
> nqma 4e pipa po ext2 fs... ave stava boza boza boza ... ;-)

Az si polzvam ext2explorer v "read-only" mode bez problemi ve4e 10 meseca i ne
sam imal podobni problemi.

> [...]
> i izpylni /sbin/lilo
>
> drugoto e da e promenen /boot/boot.b file bez da si izpylnil /sbin/lilo
> sled tova. Opitaj samo /sbin/lilo.
>
> zapisa na partition tablicata v (master) boot sectora naj-veroqtno e
> povredena s nesto pod Windows... mesteniq na partitons (s razni fs) s PQ
> Magic i t.n. ili dump win boot manager-a pipa deto ne mu e rabotata, t.e v
> zapisa na part. table-a v boot sectora i promenq formata mu, za da se
> zastrahova 4e ste razbere i toj ... abe mani mani ... user-a nikoga ne znae
> kak ste go iznenada bozata... a i nqma kak da znae ...

Bootloader-a na 2k ne pipa po MBR.Vij ako si puskal Partition Magic toi po
niakoga ne razpoznava pravilno zapisite za partitioni praveni s
fdisk(linux)/parted and friends. Ako ti se eoplakval/ ili oplakva v bydeshte
za nesyotvetstvie na CHS i LBA razmerite na partition v nikakyv sl. ne mu
davai "Try to Autocorrect" ili kvato tam boza beshe.

I vse pak e dobre da si darjish pod ryka boot/rescue disketa.

> [...]
> T.e. glavoboliqta ti s (pre)zapisa na partition tablicata v boot sectora i
> strannite promeni e ext2/3 fs'es naj-veroqtno sa win-related ... Pyrvoto
> ste go opravish, no za vtoroto po4ti zabravi ... t.e. nqma kak da opravish
> ext2 fs-a ako si go skapal s nesto pod Windows... Ako se slu4i takyv break
> v fs-a pod Linux ve4e zavisi ... ako si s ext3 nestata sa po4ti 99%
> (teoreti4eski 100%) zakovani i vyztanovimi ako se polzva s default data
> mode ORDERED ... ostavam 1% ako ima bug v ext3 fs driver-a v qdroto ... vse
> pak...., koeto si e bezkrajno safe ... ama tova e druga tema.
Zashto moje i malkata sestri4ka da e reshila da spre PC-to kato pod W$hit
i da e izdyrpala shtepsela ot kontakta.