Re: lug-bg: azbuki

  • Subject: Re: lug-bg: azbuki
  • From: lug-bg@xxxxxxxxxxxx (Victor Senderov)
  • Date: Sat, 14 Sep 2002 13:10:30 +0200

On Monday 09 September 2002 18:34, Andrey Marinov wrote:
> Ð?дÑ?авейÑ?е, гÑ?Ñ?па!
>
> Ð?и ли могÑ?л нÑ?кой да даде Ñ?Ñ?веÑ? как ЧеÑ?венаÑ?а ШапÑ?иÑ?а (7.3) може да поÑ?не
> да пиÑ?е и Ñ?еÑ?е бÑ?лгаÑ?Ñ?ки в конзола или Ð¥-Ñ?еÑ?минален джам?

Ami moze i to po-dobre ot Winodws (probvaj da vkarash kirilica v komanden
prompt!!!! cmd)!!! Resheniya ima mnogo i bglinux e edno ot tyah. Ne znam kak
mozhesh da si razbiesh RedHat s nego. Verno, ce ne e rpm, no si ima uninstall
script i mozhesh da si unsetnesh bg environment lesno! Misyal, ce Anton
Zinoviev e svurshil mnogo dobra rabota s nego! Drugoto reshenie e slednoto:
KDE 3.0 ima perfektna internacionalizacia. Napravi si sledniya script:

[KeuH@wh11-411 scripts]$ cat bg_konsole
#!/bin/bash
LANG=bg_BG
konsole

Taka ste mozhesh da si puskash cp1251 encodnata konzola. Za celta e nuzno samo
da imash instaliran KDE, ne e nuzno da go runnvash (ako mislish, kakto mene,
ce e mnogo bavno). Az naprimer go polzvam prez WindowMaker i si vurshi
cudesna rabota. Ne samo tova, ami moga v razlicni terminalni prozorci s
analogicni scriptove da imam kitaiiski, arabski i bulgarski. Btw, za dobrata
idea tryabva da blagodarya na grupata, ot tam mi kazaha tozi script.

> Ð?олÑ?, не ме
> Ñ?Ñ?веÑ?вайÑ?е да Ñ?и Ñ?азнебиÑ?вам (за поÑ?еден пÑ?Ñ?) инÑ?Ñ?алаÑ?иÑ?Ñ?а Ñ? bglinux -
> изклÑ?Ñ?иÑ?елно поÑ?оÑ?ен опиÑ? за бÑ?лгаÑ?изаÑ?иÑ?, оÑ?обено когаÑ?о желаÑ? многоезиÑ?на
> поддÑ?Ñ?жка вклÑ?Ñ?ваÑ?а напÑ?. киÑ?айÑ?ки!

<FLAME ON>
togava si izkaraj kitaiski i bulgarski i komanden red na windows!!!
<FLAME OFF>

> СкоÑ?оÑ?ен поÑ?иÑ?ел и еÑ?екÑ?ивен поÑ?Ñ?ебиÑ?ел
> Ñ?Ñ?м на Ð?инÑ?кÑ? и в много оÑ?ноÑ?ениÑ? ме кеÑ?и Ñ?Ñ?Ñ?аÑ?но, но по оÑ?ноÑ?ение на
> езиковаÑ?а Ñ?и диÑ?кÑ?иминаÑ?иÑ? вÑ?е оÑ?е ми (ни?) е оÑ?Ñ?влен вÑ?аг.

gluposti. Za linux ima strahotni toolove, koito gi nyama za windows kato
iconv, ima free spell check za aspell, za ispell i za open office. ima
prevedeni sredi kato KDE, WindowMaker i t.n.

> ТÑ?Ñ?Ñ?иÑ? дÑ?лго в
> големиÑ? кÑ?п, но не можаÑ? да видÑ? ниÑ?о за Ñ?! иÑ?Ñ?емна поддÑ?Ñ?жка на бÑ?лгаÑ?Ñ?ки
> (не пÑ?оÑ?Ñ?о на киÑ?илиÑ?а) оÑ? коÑ?Ñ?о и да е диÑ?Ñ?Ñ?ибÑ?Ñ?иÑ? (май Ñ?амо за SuSE
> меÑ?наÑ? по-положиÑ?елни Ñ?енденÑ?ии).

K'vo imash predvid ako moga da popitam? Kirlicata si e kirliza i nema takava
razlika mezdu ruski bg i t.n. Razlikata e v encodevaneto. A ako reshish da si
slozhish systemno encodevane cp1251 (bulgarskoto) ste imash kitaiski na
kukovo lyato. Btw, tuka upotryabyavneto na dumata systemno mi e neyasno.
Osven linux se dvizhi v posoka unicode i togava nyama da ima za kakvo da se
oplakvash.

> Ð?иÑ? попиÑ?ал, дали нÑ?кой знае за подобни
> позиÑ?ивни Ñ?енденÑ?ии в Ð?Ñ?лгаÑ?иÑ?? Ð?оÑ?Ñ?веÑ?вайÑ?е ме, молÑ?, кÑ?де в големиÑ? кÑ?п
> да подновÑ? Ñ?Ñ?Ñ?Ñ?ене. Ð?ного биÑ? Ñ?е Ñ?адвал, ако оÑ?Ñ?Ñ?еÑ?Ñ?вÑ? конÑ?акÑ?, да помогна
> Ñ? каквоÑ?о мога в Ñ?еÑ?Ñ?ове и докÑ?менÑ?иÑ?ане.

Vuprosite, koito zadavash sa do edna stepen validni, no zvucat malko, kak da
kazha... Linux e dobra, svobodna operazionna systema, pri tova s dobra
poddryzka na kirliza i v chastnost bulgarski. Mestata, ot kudeto mozhe da
pocerpish info sa arhivite na grupata, paketa bglinux, ima osven tova proekt
za aspell (http://bgoffice.sourceforge.net/), prevod za kakvo li ne i t.n.

Pozdravi,
Victor