Re: Mandrake 9 problemi (was lug-bg: RedHat 8.0! Cheers!)

  • Subject: Re: Mandrake 9 problemi (was lug-bg: RedHat 8.0! Cheers!)
  • From: ik0@xxxxxxx (Hristo Iliev)
  • Date: Mon, 14 Oct 2002 01:03:11 +0300 (EEST)

On Sat, 12 Oct 2002, George Danchev wrote:

> Îáùî âçåòî, íå å ëîø èëè ïî-òî÷íî äîáúð å ;-), íî ëè÷íî ìåí íå ìå èçíåíàäà êîé
> çíàå ñ êàêâî ... ëåêè ðàçî÷àðîâàíèÿ îò íîâèÿ rpmdrake, äîáðå, ÷å èìàøå è MDK
> 8 äî íàñ çà äà ñè ïîìàãàìå è ñ íåãî ïðè seraching-a, ÷å íîâèÿ ìàëêî êóö, àìà
> ñòàâà èëè ïî-òî÷íî ñå íàäÿâàì äà ãî ôèêñíàò îâðåìå êàò ðåâíàò ïîòðåáèòåëèòå
> ... îïðàâèõìå ëîêàëèòå (CP1251 è UTF-8) è íàáúðçî îáÿñíèõìå íà X-ñà è

 Kakvo znachi "opravihme localite (CP1251 _i_ UTF-8)" ?? Zashtoto az mai
tuka neshto propuskam. Pri instalaciata i kato slozhih bglinux im kazah
kodirovka 1251 , no niakoi menuta (kakto kazah v predishnia mail -
menutata naglaseni ot Mandrake) sa na UTF-8 i estestveno ne se pokazvat
pravilno. i ot togava samo smeniam navsiakade shriftove, no mai niakade
propuskam.
 Vsashnost vie kato ste go probvali MDK-to vednaga sled instalaciata
vizhdahte li menutata na bylgarski ? Govoria za GNOME zashtoto KDE ne sam
slozhil i ne znam kak e tam. Pitam zashtoto mislia che problema e obsht i
ne e samo pri men.
 Problema naistina e glavno v smesvaneto na cp1251 i utf-8 i mislia che
sega shte ima nai-mnogo problemi kogato vse poveche programi (i
distribucii) minavat na unicode a vse oshte ima programi koito ne otbirat
ot nego, vapreki che kakto kazvash utf shriftove si ima ot krai vreme.

btw sega namerih edin nachin da si opravia malko grubo problema kato s
iconv convertirah /var/lib/gnome/Mandrake/* , koeto vsashnost sa menutata
na Mandrake, ot utf-8 v cp1251 . Tova obache ne mi se struva mnogo
pravilno zashtoto v samite file-ve si ima redove za cp1251 , naprimer :
/var/lib/gnome/Mandrake/Multimedia/Sound/Xmms.desktop
-----------start----------
[Desktop Entry]
Name=Xmms
Comment=Multimedia Player
Exec=soundwrapper xmms
Terminal=false
Icon=xmms.xpm
Type=Application
Name[bg]=ХммÑ?
Name[bg.CP1251]=Xmms
Name[bg_BG.CP1251]=ХммÑ?
Name[bg_BG]=ХммÑ?
Comment[bg]=Ð?Ñ?лÑ`имÐmдийнÐmн Ð?лÐmйÑ?Ñ?
Comment[bg.CP1251]=Multimedia Player
Comment[bg_BG.CP1251]=Ð?Ñ?лÑ`имÐmдийнÐmн Ð?лÐmйÑ?Ñ?
Comment[bg_BG]=Ð?Ñ?лÑ`имÐmдийнÐmн Ð?лÐmйÑ?Ñ?
--------END---------

vsashnost convertnah samo niakoi za proba (kato si gi backup-nah
predvariteno de :)  i stava . Mozhe bi tuka problema e v imenata na
localite ?!

> [...]
> console-cyrillic ïðè debian ;-), è íàêðàÿ ïàê bglinux rulz ;-), êîåòî è ïî÷òè
> console-cyrillic. Äâà-òðè lockup-à, äîêàòî ãî òåñòèõìå, áåç âèäèìî
> íàòîâàðâàíå, (àç çàùî ñè îáè÷àì vanilla kernel-a, ùîòî àêî ãî ïà÷âàì
> äîïúëíèòåëíî àç ñè çíàì, ÷å ñúì ñè âèíîâåí, è íà lkml äèñêóòèðàò vanilla-òà â
> 95% îò ñëó÷àéòå, èíà÷å òðåáå äà contact MDK, àìà êàêòî è äà å)
>
> çà kernel-headers, Torvalds îòäâàíà å ïîä÷åðòàë òîâà, äîðè è òóê ñå
> äèñêóòèðàøå ìèñëÿ .... òàêà ÷å êàòî ñè êîìïèëèðàø nvidia drivers (kernel
> module-a) ïîëçâàø kernel headers îò òåêóùèÿ òè kernel source, à glibc-òî

 Da de tova e iasno ama kato niama kernel source ? :) btw niakoi znae li
dali v tretia disk na Mandrake 9 go ima, zashtoto v parvite dva sa go
"propusnali" ? a ne mi se viarvia da ne sa go predostavili, no az si
misleh che parvite dva ste sa mi dostatychni, no uvi mai ne :( a ako si
izteglia vanilla 2.4.19 shte badat li sashtite header-ite ? i samo da
promenia version stringa mozhe bi ?!??! razni takiva magii stavat li :) ?

p.s. proba na kirilicata : ñàìî èñêàì äà ïðîáâàì äàëè âñè÷êî ìè íàñòðîåíî
äîáðå ïîíå çà ïîùàòà , çà äà ìîãà äðóã ïúò äà ñè ïèøà öÿëîòî ïèñìî íà
êèðèëèöà

   All the best : Ik0