Re: lug-bg: Kak ne se atakuva mrezhata ot root-serveri (chetivo za kandidat hackeri i nerealizirani talanti v oblastta na IT)

  • Subject: Re: lug-bg: Kak ne se atakuva mrezhata ot root-serveri (chetivo za kandidat hackeri i nerealizirani talanti v oblastta na IT)
  • From: borj@xxxxxxxxx (Boris Jordanov)
  • Date: Fri, 25 Oct 2002 10:52:32 +0300

On Friday 25 October 2002 09:55, Georgi Chobadzhiyski wrote:

Vizdam, che prorochestvoto mi se vuzpriema malko prevratno  :) Shte komentiram
malko.

> Koito blagodarenie na masovoto izkglupiavane na sredniat internet
> *potrebitel* pak niama da bydat spazvani. V internet prostranstvoto
> si ima pravila (dori i da sa nepisani)

Njamah predvit regulacii samo za end-users, a zakonodatelstvo kasaeshto samata
mreza. Izpulnenia kato atakata nad root servers shte budat _silno_
presledvani ot zakona, ISP _shte_budat_ prinudeni da pazjat audit logs i
prochee info za rabotata na userite si i da gi predostavjat na suotvetnite
razsledvashti instancii. Pravilata v internet prostranstvoto ponastojashtem
sa edna himera. Formalno gi ima - no koj gi spazva? Oldtimers predimno,
horata pod 20 naprimer prosto ne znajat za tezi pravila, netiquet i prochee.
Dokato tova ne stanat pisani zakoni sus suotvetnite kontrolni organi i
prochee pravilata sa neefektivni (trjabva li da socha dokazatelstva za tova?)

> Ne sam saglasen, ako sledish linux kernel mailing list-a shte vidish che
> stava tochno obratnoto na tova koeto prorukuvash. Razrabotvaneto i
> dobavianeto na novi features se uskoriava. I tova ne se dylzhi na
> "enterprise" (lele kolko ne ia obicham tazi dumichka) pazarite.

Sorry ako razocharovam njakogo, no bih se obzalozil po temata. Mislja, che
jasno go kazah - developmenta njama da spre, no iziskvaneto za zabavjane na
releasi-te i stabilizirane na kernel, distros, whaterver neminuemo shte
dovedat i do zabavjane na cjalostnoto razvitie. Za dumata kojato ne obichash
- - ami prosto parite idvat ot tam, a kakto vsichki znaem - kojto dava parite,
toj poruchva muzikata.

> Koi go kara da se updeitva? Tuk e svobodniat sviat ne govorim za
> Microsoft spored koito na wseki dve godinki triabva da si kupuvash
> "noviat OS koito veche dori vari kafe" za da prodalzhish da rabotish.
> Znam hora koito prodalzhavat da izpolzvat 2.0.39 i ne smiatat da
> go smeniat skoro.

Sure, i tezi hora 100% ne gonjat proizvoditelnost vurhu mashinite si s 2.0.39.
Ami da se updatevat gi kara normalnoto zelanie da imat poveche, po-burzo,
po-moshtno - taka shte pravi poveche pari. Ne govorja razbira se za kupovane
na OS prez 2 godini, ili pone ne tochno, no tochno iziskvaneto da e stable i
sushtevremenno da moze da se fix-vat bugove i da se podobrjavat
harakteristiki iziskvat po-baven release sus periodichni patch-es naprimer.

> Problem na RedHat, za ostanalite hora ima Slackware, Debian, Gentoo, etc.

Problem ? Zivotut ne e prikazka, horata si gonjat kelepira. Slack nikoga ne e
bil cutting edge distro, nito e mainstream takova, i horata na koito im
vurshi rabota go haresvat imenno zaradi konservatizma mu. Debian prosto sa
nekomersialni, zivi i zdravi da sa, njakoi den shte mina samo na Debian.
Gentoo...

- --
Take care

Boris Jordanov (borj) <borj@xxxxxxxxx>
ICQ 10751645

CB23 8B52 5FBC F36A 1B61  F1ED 2831 E52D AAFF 7B08
http://borj.freeshell.org/borj.asc
To err is human...
to really foul up requires the root password.