Re: Re[4]: lug-bg: Linux, Novell and Dosemu

  • Subject: Re: Re[4]: lug-bg: Linux, Novell and Dosemu
  • From: ivo_linux@xxxxxxx ( )
  • Date: Fri, 15 Nov 2002 09:41:59 +0200

Íà 07 11 2002 15:38, âèå íàïèñàõòå:

> zasto prikazvate fafli ;-) .dosemu e prilozhenie (osigurqvato machina ili
> pc za FreeDOS, ili compatible) koeto raboti v user-space i koeto otpravq
> syscalls do Linux kernel-a a toj ot svoq strana access-va hardware-to, ako
> ste i 17 lan karti da imate ... Nqma dvuvlastie tuka ;-)

Chak sega imah vreme da si poigraja s dvete LAN karti. S edna duma: tozi
variant raboti stabilno.
Eto opisanie na sluchaja:
Linux PC s 2 LAN karti - 1 ISA i 1 PCI, i dvete zakacheni na edin i syshti
Ethernet segment. Na Ethernet segmenta ima zakachen i Netware (3.X, 4.X,
5.X...) server. Linux raboti s PCI kartata i ne znae za syshtestvuvaneto na
ISA kartata, t.e. kernel modules za PCI kartata, IP i IPX protokoli,
prilozhenija vyrhu tjah... V DOSEMU pyk si se raboti vse edno che e chist DOS
- LSL, <ODI Driver> (v sluchaja NE2000), IPXODI, VLM ili NETX i t.n. Mogat da
se polzvat SPX utilities kato RCONSOLE, RPRINTER/NPRINTER, kakto i DOS
prilozhenija iziskvashti SPX, naprimer BTRIEVE requester.
Ednovremenno s tova Linux syshto mozhe da e client na syshtija Netware server
- ncpmount, ncpprint i t.n. Za Netware servera, kakto i za Ethernet izobshto,
tova sa dvama razlichni useri ot dva razlichni adresa, vse edno ot dve
razlichni mashini. Pri tova IPX e po edin i syshti frame (v sluchaja 802.3) i
na dvete platki. V Linux mozhe vmesto client da se pusne mars-nwe netware
server emulatora - za sharing na fajlove i printeri na Linux mashinata.
Vsichko tova raboti stabilno na 100%, nedostatyk e samo neobhodimostta ot
otdelna ISA mrezhova platka samo za DOSEMU.

Kato obobshtenie:
S takyv variant otpada oshte edna prechka pred izpolzvaneto na Linux kato
desktop OS - v sluchaite s nasledeni DOS prilozhenija, polzvashti
BTRIEVE/NETWARE v client-server mode.

Malko offtopic: Po moe mnenie Novell tehnologiite IPX/SPX/NCP i t.n. sa
tehnicheski po-syvyrsheno reshenie v sravnenie s TCP/IP/SMB, ta se uchudvam
zashto open-source obshnostta gi e zarjazala, mozhe bi zaradi totalnija
monopol na Micro$oft. Dori v open-source realizaciite im v Linux za file
sharing polzvam bezproblemno MARS-NWE, dokato SAMBA v njakoi sluchai s DOS
clienti prosto ne vyrshi rabota... Da ne govorim za administriraneto na
fajlovite i printerski uslugi, za koeto ne sym vizhdal neshto po-udobno i
po-gyvkavo ot Netware i v syshtoto vreme sigurno. ZHalko, che MARS-NWE i
drugi IPX proekti sa spreli razvitieto si, a v developer.novell.com sreshtu
bezplatna registracija ima specifikacii za protokolite, kakto i source-to na
vsichkite Novell utilities za DOS; otkym Micro$oft ne se chuva nishto oshte
po takiva vyprosi (e, ako si platish - mozhelo eventualno). Ta njakoj
softueren spec ako go goni slobodijata i se chudi kakvo da sytvori - mozhe da
se zamisli i v tazi nasoka...

--
Èâî Òà÷åâ
"ÅÑÊÎÐÒ" ÑÄ - êîìïþòúðåí ñåðâèç