Re: Re[4]: lug-bg: Linux, Novell and Dosemu

  • Subject: Re: Re[4]: lug-bg: Linux, Novell and Dosemu
  • From: ivo_linux@xxxxxxx ( )
  • Date: Sun, 17 Nov 2002 16:23:14 +0200

15.11.2002 ã. 18:33:46, "Petar Markov" <pmarkov@xxxxxxxx> wrote:

>OK! :-) Koia versia na Dosemu? Kato root ili kato user? Neshto v
>dosemu.conf-a koeto da se otbeleji? (enable ili disable na IPX, Netware
>hacking .. i pochie?)

dosemu 1.1.3.0 compiled from source
âúðâè êàòî root - çàñåãà òàêà ñàìî ìè ðàáîòè âñè÷êî, èíà÷å ìíîãî íåùà íå ìîãà äà
ãè ïîäêàðàì (êëàâèàòóðåí äðàéâåð â DOS, boot îò ðåàëåí dos partition è ò.í.). Å,
êàòî ìè îñòàíå âðåìå ïî-íàòàòúê ùå ãî áîðÿ è êàòî user.
Íàñòðîéêè â dosemu, êîèòî èìàò îòíîøåíèå:
$_xms = (1024)		# in Kbyte
$_ems = (2048)		# in Kbyte
$_ems_frame = (0xe000)
$_dpmi = (off)		# in Kbyte
$_irqpassing = "10"	# list of IRQ number (2-15) to pass to DOS such as
$_rawkeyboard = (1)	# bypass normal keyboard input, maybe dangerous
$_keybint = (on)	# emulate PCish keyboard interrupt
$_video = "vga"		# one of: plainvga, vga, ega, mda, mga, cga
$_console = (1)		# use 'console' video
$_ports = "range 0x300,0x31f"		# list of portnumbers such as "0x1ce
                                                # 0x1cf 0x238"
                        # or "0x1ce range 0x280,0x29f 310"
                        # or "range 0x1a0,(0x1a0+15)"

$_ipxsupport = (off)	# or on
$_novell_hack = (off)
$_vnet = (off)		# 'on' for packet-multi (used by dosnet)
-----------------------

>Ne che e mnogo vajno no koi Linux s kakav kernel i kakvia versia na NCPFS e
>bila opitnata postanovka na koiato e iztestvano i se tvardi che raboti
>stabilno?

Mandrake 8.2
kernel 2.4.17 patched with nwfs and badram from WOLK patches (òîâà, ðàçáèðà ñå,
íÿìà îòíîøåíèå â ñëó÷àÿ, ïðîñòî ìè å êåô äà ïóñêàì ñ MARS-NWE åìóëèðàí netware
òîì âúðõó èñòèíñêè traditional Netware partition íà õàðääèñêà)
êîíôèãóðèðàí ñ: IPX=y è IPX_INTERNAL_NETWORK=n (çàðàäè MARS-NWE)
ncpfs 2.2.0.18
mars-nwe compiled from source îò ñúîòâåòíèÿ Mandrake SRPM êúì äèñòðèáóöèÿòà
(òîâà å çàðàäè ïîääðúæêàòà íà rcprn - GPL remote mars-nwe printer for DOS, ñúùî
çàðàäè äîêóìåíòàöèÿòà - â Mandrake RPM ñà ñëîæèëè îò ñòàðà âåðñèÿ è íå âúðøè
ðàáîòà)

>Kato se ima predvid cenata na edna LAN smiatam che tona ne e problem (moje
>bi e dosta po -goliam problem e oshte edin port na hub-a ili PC s ISA :-)))

Íåîáõîäèìîñòòà îò ISA è îùå åäíà òî÷êà îò LAN äåéñòâèòåëíî å íåïðèÿòíî
îãðàíè÷åíèå, àìà êîãàòî íÿìà íà÷èí èíà÷å...

>Probvai ako mojesh da go "zabiesh" tova dos- prilojenie pls :))

Ùå ïðîáâàì ïî-íàòàòúê êàòî èìàì âðåìå, ïîâúðòÿõ ãî äîñòà, ðàçïðàùàõ ñúîáùåíèÿ
ñúñ SEND ìåæäó ñòàíöèÿòà è êîíçîëèòå íà èñòèíñêèÿ ñúðâúð è íà MARS-NWE. Ñåãà
èìàì èäåÿ êàê ìîãà äà ãî íàêàðàì äà çàáèå - ùå íàâúðæà äà ðàáîòÿò ñ ïðèëîæåíèåòî
îùå åäíà-äâå DOS ñòàíöèè è ñúùåâðåìåííî ùå íàïðàâÿ RW äîñòúï äî íÿêîé îò
ôàéëîâåòå íà BTRIEVE-ñêàòà áàçà îòêúì linux êëèåíòà.

>NAI-VAJNOTO E CHE takava mashina (pusnata kato client) moje da se access-va
>ot VSIAKADE... edin terminal pod niakakva forma i gotovo...
>
>==>>Vzimash edim free Linux, puskash mu edin free mars novell server kam
>koito moje da se log-vat kakvito ti dusha iska klineti (dos, Win, i kakto
>veche stana iasno Linux) i ne na posledno miasto niakoi ot tezi Linux
>klienti gi konfigurirash za remote dostap (pri tova v telnet rejim za da
>niama problem pri drop na vrazkata:-))) i taka pestish i ot Novell Connect i
>vaobshte dtava sladka LAN pri tova stable :-)))

Å, çà òàêàâà óïîòðåáà íå ñå áÿõ çàìèñëèë, íàèñòèíà òîâà å öåííî (ñàìî íàèñòèíà
äà ñå ïîäêàðà dosemu êàòî user)!