Re: Re[4]: lug-bg: Linux, Novell and Dosemu

  • Subject: Re: Re[4]: lug-bg: Linux, Novell and Dosemu
  • From: ivo_linux@xxxxxxx ( )
  • Date: Sun, 17 Nov 2002 16:43:53 +0200

>Oppa oppa oppa ..... nqkoj e v zabluzhdenie tuka ;-)
>Neka da vidim dali sym az ;-)
>Neka uto4nim malko nestata ... Zna4i kazvash 4e imash Linux PC s 2 lan karti
>-- ednata PCI i druga ISA , kato  Linux nqma zareden driver (module) za ISA
>kartata ... Kak se polzva tazi karta, pone na men ne mi stana qsno ...
>Moeto obqsnenie bi bilo slednoto (mozhe i da gresha, de;-)
>1. Vsi4ko minava prez mrezhoviq interface na PCI lan kartata, a ISA wyobste
>nikoj ne q polzwa za nisto, taka li e ?

Otkym DOSEMU clienta si vyvrvi prez ISA platkata s ODI drivera, a v Linux client
ili MARS-NWE server neshtata si minawat prez PCI platkata (tja dazhe e ne2k-pci
i se zarezhda i kernel-modula 8390.o). Tova e fakt, zashtoto na konzolata na
Netware jasno se vizhdat razlichnite mrezhovi adresi na clientite, koito sa na
edna mrezha (ne sym promenjal nishto, taka che IPX network number = MAC
address).

>2. Tova obqsnqva i fakta 4e ne e nastypila boza pri vkarvaneto na 2 mrezhovi
>interface-a na edna machina e edin i systi ethernet segment, bez polzvaneto
>na proxy-arp (koeto systo mozhe da e opasno)... Anyone ?

Mislja, che tova samo pokazva, che DOSEMU e po-skoro x86 emulator, a ne samo DOS
emulator...

>IPX/SPX za slozhni kato specifikaciq i posle kato implemantaciq ... TCP/IP e
>star i izpitan kolkoto sveta i e otnositelno prost i dosta nadezhden, mozhe
>bi i za tova se e nalozhil ... Ina4e nqma losho za IPX/SPX, no q si predstavi
>celio Internet da se gradi vyrhu nego ;-) ... Ta az sym protiv IPX/SPX --
>slozhnoto ne vinagi e wiser solution ;-), i se polzva samo po prinuda, i to s
>adski debeli argumenti ...

Razbira se, che po-prostoto e po-stabilno, a i Internet otdavna e izgraden vyrhu
TCP/IP - ne stava vypros da se razbutva neshto, koeto e napraveno i raboti
dobre. Imam predvid izpolzvaneto na IPX/SPX v LAN - tam, kydeto ne se polzvat
Internet-tehnologiite i/ili ima security concerns.