Re: Re[4]: lug-bg: Linux, Novell and Dosemu

  • Subject: Re: Re[4]: lug-bg: Linux, Novell and Dosemu
  • From: danchev@xxxxxxxxx (George Danchev)
  • Date: Sun, 17 Nov 2002 22:22:42 +0200

On 17 11 2002 16:43, Èâî Òà÷åâ wrote:

> Otkym DOSEMU clienta si vyvrvi prez ISA platkata s ODI drivera, a v Linux

Zna4i iskash da kazhesh 4e v tozi slu4aj na machinata imash ISA karta za koqto
Linux kernela nqma support, a DOSEMU (user-space prilozhenie, raboteshto pod
systiq tozi Linux) upravlqva ISA kartata samostoqtelno sys sobstven driver,
bez znanieto na Linux kernel-a kojto upravlqva cqlata machina... Tova
teoreti4eski trqbva da e vyzmozhno (mozhe bi i opasno?), no az naistina ne
znaeh 4e DOSEMU e tolkova napred s materiala ... ako tova naistina e taka,
huh. T.e. device driver v user-space pod monolythic kernel, blah ... Ot
predniq mail systo ne mi stana qsno kak tova driver4e nameri ISA kartata ili
mozhe bi napravo access-va na4alnite adresi ot pametta (tezi predi 16-tiq MB,
zadeleni za ISA DMA) ..... Nisto ne razbirah ..... No kakto i da e ... Nqma
zna4enie ;-)

> client ili MARS-NWE server neshtata si minawat prez PCI platkata (tja dazhe
> e ne2k-pci i se zarezhda i kernel-modula 8390.o). Tova e fakt, zashtoto na
> konzolata na Netware jasno se vizhdat razlichnite mrezhovi adresi na
> clientite, koito sa na edna mrezha (ne sym promenjal nishto, taka che IPX
> network number = MAC address).

> Mislja, che tova samo pokazva, che DOSEMU e po-skoro x86 emulator, a ne
> samo DOS emulator...

Da, no DOSEMU pyrvo e potrebitelsko prilozhenie koeto spored moite razbiraniq
raz4ita na Linux kernela za da access-va hardware-a ..... a ina4e e qsno 4e
se pravi na x86 PC (i boot-va naj-dobre FreeDOS image), kakto WmWare syzdava
machina, za razlika ot WINE kojto emulira OS.

--
Greets, fr33zb1
[catching up with Sid (the boy next door who destroyed toys :-)]