lug-bg: cisco - rtp,fr,voip,qos etc...

  • Subject: lug-bg: cisco - rtp,fr,voip,qos etc...
  • From: raptor@xxxxxxxxxx (raptor)
  • Date: Thu, 9 Jan 2003 01:29:41 +0200

hi again,

pochetoh malko i mi se obyrkaha wsichki ponqtiq...
WFQ, CBWFQ, LLQ, rtp header compression, etc...
po wsichko lichi che e nai dobre da polzwam nesto ot roda na CBWFQ sys LLQ, ot druga strana mai IP RTP priority e po lesno da se nastroi...(kak?)
Towa koeto si mislq che razbrah... washiq otgowor/poprawki, comments etc..

1.CBWFQ se aktiwira na daden interfeis ako izpolzwate :
 class-map, policy-map, i nakraq service-policy za da gi aplaina kym daden interfeis... ot druga starana aktiwiraneto na CBWFQ zabranqwa WFQ

2. ako nisto ne prawq wseki interfeis polzwa WFQ po default, nali ?.... ili ... trqbwa da naprawq nesto ot roda na :
int s1/0
traffic-shape group

za da se aktiwira WFQ.. ( toest defaulta e FIFO)

3. Trqbwa li :
frame-realy ip rtp header-compression
frame-realy ip tcp header-compression

da e aktiwirano i ot dwete starani na Frame Relay wryzkata

4. Gledam che pri Frame Relay glawniq interface  (toest Serial 1/0, primerno) trqbwa da e "no fair-queue" ? Zashto ? A subinterfaisite?

Dotuk waprosite a sega primerniq scenarii :

Da rechem imam 100 klienta iskam da moga da syzdam 4-5 klasa trafici koito da moga da applaiwam na razlichni IP-addr. I VoIP trafika da e s po wisok prioritet nezawisimo ot koi class idwa...
Da rechem (pseudo code) ::

channel x33600
channel x64000
channel x128000

if  voip or h323 or rtp --> low jitter and low dela, enqueue first
else
ip1 -> class x33600  (channel 1)
ip2 -> class x33600   (channel 2)
ip5 -> class x64000   (channel 3)
ip10-30 -> class x33600   (channel 4)
...etc..   (channel X)

default class (or all non clasiffied) goes to WFQ (toest wseki flow si sazdawa class kakto si e pri wfq)

Taka problema e che kakto pishe CBWFQ poddyrva samo 64 channel-a, toest w sluchaq za men towa move da e samo wremenno reshenie ?!

Oswen towa ima GTS etc.. deto oste ne sa mi mnogo qsni..

raptor
PS. Oswen towa probwah CBWFQ ama nesto ne mi ogranichawashe trafika... bandwith wyw policy-map ukazwa minimalno garantirana skorost ne mi stana qsno koe e za max-speed, ili nqma a se polzwat drugite opcii za da se postigne priblizitelen efekt....
i oshte hilqda wyprosi se wyrtqt w glawata mi :")))