Re: lug-bg: backup ustroistwa ?

  • Subject: Re: lug-bg: backup ustroistwa ?
  • From: raptor@xxxxxxxxxx (raptor)
  • Date: Thu, 13 Feb 2003 10:42:03 -0500

|Àç ïðåäè íÿêîëêî ìåñåöà äîñòà ìèñëèõ äà ñè ðàçðàáîòÿ äîáðà áåêúï ñòðàòåãèÿ
|è ñúùî äîñòèãíàõ äî èçâîäà, ÷å dedicated backup server å íàé-äîáðîòî íåùî,
|êîåòî ìîæå äà ñå íàïðàâè ïî âúïðîñà.  Èìà ìíîãî õèòúð íà÷èí äà ñå ïåñòè
|ñòðàøíî ìíîãî äèñêîâî ïðîñòðàíñòâî êàòî ñå áåêâàò ñàìî ïðîìåíèòå ïî ôàéëîâàòà
|ñèñòåìà è îñâåí äîâà äà èìà ðàçëè÷íè snapshots çà ïðåäè 1 ÷àñ, ïðåäè 4 ÷àñà,
|ïðåäè 1 äåí è ò.í. áåç òîâà äà èçèñêâà ìíîãî ìÿñòî.  Òîâà ñå ïðàâè ñ util-êàòà
|rsync.  Ïî-ïîäðîáíî íà

]- qsno, move bi az ne bqh dostatychno tochen i sam zabludil powecheto hora deto replainaha na maila mi, syvalqwam.. Moqt wapros beshe za arhiwirane na GOLEMI OBEMI ot informaciq... da rechem ot porqdyka na stotici GB a ne prosto images na servarite...
I to arhiv koito ne e zadylvitelno da e byrzo dostypen...
Imam da rechem 3-4 diska po 120GB, koito trqbwa periodichno da se izprazwat  malko po malko za da moga da dobqwam nowa informaciq (no ako trqbwa da moga da wyzstanowq towa koeto sam mahnal).
Ta pri tozi wariqt ne mi pomagat mnogo CD-ta (ro ili rw) ne samo che sa mnogo no izliza skapo.., nito DVD-RW ste e izgodno systo a i pri dwata sluchaq e neudobno da se razmotawat desetki ili stotici diskowe..
Ta poneve nqmam predstawa kolko mogat da poemat TAPE-owete za twa i pitam, nadqwah se da darvat pone 30-40GB :")
Dryg wariant oswen cd, dvd i tape ne mi e izwesten..

A otnostno arhiwiraneto na serverite mislq da polzwam mkCDrec.... otnosno arhiwiraneto pak na konfiguraciite, sam si naprawil backup script koito gi dyrpa na sys scp (keychain-enabled).. (wse oste imam problem s nqkoi ot failowete poradi permission problems, koito wse oste nqmam ideq kak da zaobikolq :"( )..