Re: lug-bg: RedHat Advanced Server -- download+buy :)

  • Subject: Re: lug-bg: RedHat Advanced Server -- download+buy :)
  • From: gf@xxxxxxxxxxx (Georgi Chorbadzhiyski)
  • Date: Sun, 23 Feb 2003 14:54:17 +0200

Ivaylo Toshev wrote:
> RedHat imat 6 kernel-developeri i niakolko dushi pisheshti tehnite si
> prilojenia. Ako se zavurtish po forumite shte vidish che NISHTO KOETO
> REDHAT sa promenili po kernela, gnome, kamo li puk KDE NE E SUBMITNATO
> OBRATNO na suotvetnite proekti !

Pylni i absoliutni gluposti. Predi da se izlagash po publichni forumi
sveri si faktite. Potarsi kolko choveka (i koi!) pishat v lkml s
@redhat.com address. Ima i dosta koito ne pishat pod takyv address
no rabotiat za redhat. Mozhesh da vidish sashto gnome, glibc, cygwin.
RedHat sa dobrite ne gi izkarvaite kato niakakvi si koito samo vlachat
ot community-to.

> Po-dolu shte komentiram...
>
> Imashe iskane i za krack na VMware i drugi.

I biaha prateni kadeto se polagat takiva iskania - napravo v /dev/null

> Shte si umrat ot smiah.
>
> Mnogo lesno narishash postupkata na niakogo otvratitelna, che toi e
> bokluk ?!
> Ia sega da pomislim malko:
> RedHat Advanced Server e nishto drugo osven Linux distributiv pod
> GPL,Xfree i drugite OpenSource licensi. Poneje GPL e nai - restrictivnia
> shte razgledam kak stoiat neshtata tam, a te stoiat taka:
> GPL kazva: Pravi kvoto iskash, prodavai go za kakvito pari iskash, no si
> ZADULJEN DA PREDOSTAVISH DOSTUPA DO CODE NA VSEKI ! Zabelejete ne BYNARI

Pylni gluposti. Triabva da predostavish promenite koito si napravil vav
kod-a na *tozi na koito predostaviash binaryto*. S drugi dumi tova che
sam promenil GPL kod ili sam go nastroil po opredelen nachin (rh advanced
server) po nikakyv nachin ne me zadylzhava da predostaviam kod-a na drugi
osven na moite *potrebiteli*. Ti kato potrebitel, GPL ot svoia strana ti
dava pravo sled kato poluchish koda ot men da go razprostranish NO stava
duma za koda ne za krainiat produkt ot nego a imenno binary-to.

Svali si tova i go chui.
http://ludost.net/ls2k2/PejPo_lite.mp3

> - a code. Suotvetno RH praviat tova - predostaviat SRPM za free
> download.
>     Sega, ako az gi svalia tezi SRPM, suglasno GPL imam pravoto da si gi
> kompiliram i DA GI PRODAVAM ILI PODARIAVAM (zapisvam i t.n.) NA THIRD
> PARTY LICA !!!!!!!Barabar s bezplaten dostup do SOURCE CODE

Da imash tova pravo no procheti kakvo sam napisal po-gore.

> Taka che ne znam zashto niakoi koito e sledval GPL triabva da se nareche
> bokluk !

Tova che mozhesh da napravish neshto ne znachi che e dobre da go napravish.

> ----------------------------
> Sega otnosno publikuvanata ot George Danchev discusia:
> Ne mi stana iasno za kakvi projects stana duma, no v OpenSource sveta
> sigurno 80 % ot projectite sa si rodeni umreli, nai-malko zashtoto se
> otnasiat do problem kasaesht mnogo malko potrebiteli i suotvetno
> zainteresovani developeri.

A v sveta na zatvoreniat kod nikoga ne nauchavame kakyv e procenta
na "myrtvite" proekti. Az imam na moiata stranichka niakolko programki
mozhesh da gi smetnesh za "myrtvi proekti". Ne sam commitval promeni
po tiah v prodalzhenie na meseci. Zashto? Varshat mi rabotata taka kakto
sa i ne vizhdam nuzhda da gi promeniam. Myrtvi li sa? Niakoi koito gleda
ot biznes stranata (novosti -> novi versii -> novi prihodi) shte kazhe
myrtvi sa. Az ne mislia taka. Kodat si e zaedno s tiah, koito zhelae
mozhe da gi promeni. I tova e goliama sila.

> Za sujanlenie takiva proekti sa i bulgariziraneto na Debian, kakto i
> vuobshte mnogo-chesto diskutiranoto suzdavane na Bulgarska distribucia.
> Tova si e moe mnenie.
> Zashto ?
> Da poglednem ot pazarna gledna tochka:
> Da predpolojim che az suzdavam OpenSource project koito iskam da se
> razviva, kato v nego se vkluchat drugi developeri, a tezi developeri
> neka gi razgledame kato PARI (investicii i prochie) , e za da privleka
> INVESTICII, az triabva da predloja proekt ot koito tezi INVESTICII da se
> zainteresuvat ( da im triabva !!!).

Ne vsichko e pari. Osven tova bulgaria e mnogo malyk pazar za da e
neobhodimo da ima "bulgarska" distribucia. Programite si idvat gotovi
da rabotiat s bulgarski napravo ot svoite avtori (kde, gnome). V
samite proekti ima hora koito pomagat za bulgarizaciata. Az lichno
niamam problem s bulgarizaciata v novite linux distribucii.

--
Georgi Chorbadzhiyski
http://georgi.unixsol.org/