RE: lug-bg: Prenasochwane na trafik

  • Subject: RE: lug-bg: Prenasochwane na trafik
  • From: bkrosnov@xxxxxxxx (Boyan Krosnov)
  • Date: Mon, 24 Feb 2003 12:20:13 +0200

tehnicheski stoqt taka neshtata.... s malki dopylneniq.

Vseki modem se nastrojva da ogranichava trafika. V DOCSIS 1.0 moje da ogranichava skorostta na predavane i priemane na trafik. V DOCSIS 1.1 imash i klasove trafik, taka che moje na samiq modem da se nastroi da ti ogranichava primerno internet, peering i vytreshen trafik po razlichen nachin.

I downstreama i upstreama sa TDM, kojto se kontrolira ot CMTS-a. Ako CMTS-a go kontrolira nqma nikakyv shans kym edin modem da ima poweche trafik ot kolkoto mu se polaga. Nqma nikakyv shans edin modem da izlychva v time-slot kojto ne specialno zadelen lichno za nego.

Za da se "skalirat" podobni mreji se pravi segmentaciq na mrejata. Tipichnite otnosheniq na broj upstreams kym broj downstreams e 1/4 do 1/6. Obache vseki upstream moje idva ot razlichen "klon" ili nqkolko "klona" na optichno-mednata kabelna mreja. Syshtoto e i sys downstream-ite. Moje da imash edin downstream za cqlata mreja. Moje da imash i 10 otdelni downstrema razpredeleni po razlichni chasti na mrejata ti. Taka che problem s plytnostta na pokritieto ne syshtestvuva. Ako ima nujda moje da se postigne ogromna, ogromna plytnost na pokritieto, syotvetno ogromen sumaren kapacitet.

Ima si razni specifiki v prodavaneto na uslugi vyrhu takiva mreji, poradi tova che se namirat "inteligentni" useri koito si bazikat modemite. Ima si i resheniq po vyprosa. Na praktika pri dobre postroena kabelna i data mreja kabelniq operator moje da predostavq _garantiran_ kapacitet prez VPN ot tochka do tochka.

Za cenite: 1DOWN/1UP Routed mode CMTS sys vgraden upconvertor (kojto stava za startirane na usluga v malyk kabelen operator) ot Cisco struva okolo 14000 USD list price(!)
za 1DOWN/4UP syshtite parametri pak ot Cisco list price cenata e 23000USD
Pri po-golemite i plytni jeleza cenite sa okolo 30000 USD na downstrem pri otnoshenie 1/4 DS/US. tova list price.

Znaem che ima i drugi vendori (Juniper, ADC), ima i nachin za kupuvane na staro (e-bay, bratovched mi kojto jivee v USA).
You have the right to choose.

BR,
Boyan