Re: lug-bg: eth0 quick help

  • Subject: Re: lug-bg: eth0 quick help
  • From: andrei@xxxxxxxx (Andrei Boyanov)
  • Date: Wed, 26 Feb 2003 20:28:19 +0200

zdravej,

> Íàèñòèíà ìè å íåâåðîÿòíî ñïåøíî äà ïîëó÷à àêúë. Ïðè êëèåíò ñïðÿõà ðàáîòà 2
CNC ìàøèíè çàðàäè íåïîíÿòåí çà ìåí ïðîáëåì â 1íèÿ îò êîìïþòðèòå íà 2ðàòà
ìàøèíà (òîçè êîìïþòúð å âñúùíîñò ñúðâúð çà ìàëêàòà ìðåæà, â êîÿòî è 2òå
ìàøèíè ðàáîòÿò è áåç íåãî è 2òå ñà ìúðòâè).

dotuka dosta malko mi stana iasno :))

 kakyv linux ti e servera ?

 koia versia na kernel-a si ? ('uname -a')

kakva e mrejovata karta ? ('lspci' ili 'cat /proc/pci')

> Îïèòâàéêè ñå äà ïðîìåíÿ IP àäðåñà íà ñúðâúðà óñòàíîâèõ, ÷å ñúì çàãóáèë
eth0 - èçâåäíúæ ïðîñòî èç÷åçíà êàòî óñòðîéñòâî. Èìàì ñàìî loopback (lo) è
íèùî íå ìîãà äà íàïðàâÿ, çà äà ñè äîâåäà îáðàòíî eth0. 'service network
reload' ìè äàâà ñëåäíîòî:

> Bringing up device eth0:  8138too device does not seem to be present,
> delaying eth0 initialization.    [FAILED]

probvaj s :

# lsmod

da vidish zareden li e toia driver 8139too (zashto pishesh 8138too?)

probvaj i

# rmmod 8139too
# modprobe 8139too

da vidish kakyv shte e rezultata.

> 'service network status' äàâà:
>
> Currently configured devices:
> lo eth0 ppp0
> Currently active devices:
> lo
> eth0 down

probavaj da konfigurirash interfejsa direktno s ifconfig

# ifconfig eth0 down
# ifconfig eth0 x.x.x.x ......

i kaji kakvo e stanalo, da pomagame kolkoto moje, shtom e speshno i si adash
:))

rgds,

andrei

p.s. btw, kakvo e CNC ? :)