lug-bg: [net] bgp questions ?

  • Subject: lug-bg: [net] bgp questions ?
  • From: raptor@email.domain.hidden (raptor)
  • Date: Sun, 23 Mar 2003 23:54:31 +0200

hi,
cheta si za BGP i imam dwa waprosa...
1. Da kavem wyzan sam kam dwa dostawchika ISP1 i ISP2 normalno paketa bi trqbwalo da otide do siteX prez ISP1 (i da se wyrne pak prez ISP1) obache az da rechem promenqm nestata taka che wmesto paketa da mine prez ISP1 minawa prez ISP2...
Ima li nachin po koito da naprawq taka nestata che paketa pak da se wyrne prez ISP2 a ne prez ISP1..
(ochakwa se che ISP1 e preffered-choice ako wsichko warwi normalno)

 |_______ISP2__________|

Taka sega ako resha da se wyrva kam wtori dostawchik toi syshto ste mi dade weroqtno otnowo chasten/falshiw AS nomer podchinen na negowiq..
Ta waprosa mi e kak se advertisvat moite mrevi prez dwata dostawchika taka che da rechem za wsichki w BG dostypa im do men da preminawa saotwetno i prez dwata ISP-ta, w zwisimost ot towa koi e po blizo.
Moga li da naprawq towa kato prosto setna saowetnata :

network x.x.x.x  m.m.m.m

komanda za adwertisvane i kam dwete mrevi ili trqbwa da se obadq i na dwata dostawchika te da me dobawqt rychno w tehnite BGP routeri... toest ima li wariqnt advertiswaneto da e ot men a ne ot dostawchicite..
Za kakwo pitam ?  taka pri wzimane na nowi adresi ne e nuvno da im se obavdam da prawqt nesto rychno po tehnite BGP routeri..

Opa setih se oste edin wapros :")
3. Sled kato BGP uprawlqwa routinga, kak postypwate za da upraflqwate trafika.. w smisal :
Da rechem wzimam BG traffik ot dwama dostawchika, nachin po koito da markiram paketite taka che sled towa w traffik shaper-a da wleze pod edin class..
Kakwo polzwate TOS fileds ili nesto drugo...

aide che stanaha mnogo waprosite..:")