Re: lug-bg: Slackware-Live - проблем с мишката

  • Subject: Re: lug-bg: Slackware-Live - проблем с мишката
  • From: Valentin Stoykov <valentin_st@xxxxxxx>
  • Date: Sun, 26 Oct 2003 22:17:38 +0200

On Friday 17 October 2003 21:30, George Danchev wrote:
> [...]
> Появи се т.н. knoppix ефект или да направим по-добър knoppix от knoppix-а
> ;-)
>
> --cut--

> за съжаление не. например имам случай с една машина дето на всички
> компоненти й пише compaq (малък интегриран ужас с zip;-), на ps/2 мишката
> също пише само това .. е неиска да тръгне мишока с Option "Protocol"
> "auto" с какви ли не версии на XFree86 не опитвах, иска си Option
> "Protocol"    "PS/2" ... Забелязах, че Knoppix 3.1 до 3.3 когато буутват на
> тази машина конфигурират също с Option "Protocol"    "PS/2". Прават го за

Версия 3.2 на Knoppix го прави за всяка ps/2 мишка (прочетох скриптовете).

Дали всяка PS/2 мишка ще работи с Option "Protocol"    "PS/2"?

В моя скрипт съм ползвал настройките на Knoppix-а за мишките:

Section "InputDevice"
        Identifier  "PS/2 Mouse"
        Driver      "mouse"
        Option      "Protocol" "PS/2"
        Option      "Device" "/dev/psaux"
        Option      "Emulate3Buttons" "true"
        Option      "Emulate3Timeout" "70"
        Option      "SendCoreEvents"  "true"
        Option      "ZAxisMapping"          "4 5"
EndSection

Section "InputDevice"
        Identifier      "USB Mouse"
        Driver          "mouse"
        Option          "Device"                "/dev/input/mice"
        Option          "SendCoreEvents"        "true"
        Option          "Protocol"              "IMPS/2"
        Option          "ZAxisMapping"          "4 5"
        Option          "Buttons"               "5"
EndSection

За серийна мишка ползвам настройки:

Section "InputDevice"
    Identifier	"Serial Mouse With Wheel"
    Driver	"mouse"
    Option      "ZAxisMapping" "4 5"
    Option     "Protocol"      "intellimouse"
    Option "Device"      "/dev/mouse"
EndSection

Това съм го тествал с една серийна мишка мишка с колелце.
Дали ще работи за всички други серийни мишки? (вкл. и тези без колелце?)
Установил съм, че ако сложа     Option     "Protocol"      "auto" не ми работи
колелцето.
На адрес http://koala.ilog.fr/colas/mouse-wheel-scroll/
прочетох следното:
In your XF86Config file, you should then use one of these protocols:

      Section "Pointer"
      Protocol "imps/2"            # for ps/2 wheel mouse
      Protocol "intellimouse"      # for serial wheel mouse
      Protocol "MouseManPlusPS/2"
      ... see the Xfree docs
Предполагам,  че протокола       Protocol "MouseManPlusPS/2" се отнася за ps/2
мишки.

Не ми е известен начин да се определя автоматично дали мишката има колелце.

Към писмото прилагам моя скрипт.
Той ползва една програмка ddcxinfo-knoppix, която може да се изтегли от сайта
на Knoppix. Използвам я за намиране на подходящи настройки на монитора, тъй
като `XFree86 -configure` не се справя с тази задача.