lug-bg: Leko OT ... xkbcomp

  • Subject: lug-bg: Leko OT ... xkbcomp
  • From: Kliment Ognianov <kleo@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 01 Dec 2003 11:00:56 +0200

Здрасти, група!
От седмица имам проблеми с Хkb на Линукс-а вкъщи, който не мога да си обясня защо
цъфнаха след като дотогава съм работил нормално с (почти) същите настройки.
Свалих corefonts от страницата на Г.Чорбаджийски, копирах шрифтовете, добавих
FontPath-s ... дотук нищо ненормално. Видеото е S3 Trio3D/2X, работещ със XFree-SVGA-3.3.6
сървър. Самия X  е 4.3, ъпдейтнат до последния стабилен рилийз за Мандрейк.

Проблем 1: преправената за моя случай конфигурация в corefonts за XFree 4.3 дава
грешка "Unknows identifier: Section "InputDevice"" още на първия таг в конфигурацията
ОК, преправих го като за XFree 3.3.6 -> работи.
Проблем 2: основния ... 100х съм настройвал Xkb, работя и в офиса по същия начин, но
вкъщи не може да намери символната таблица за българската фонетична подредба.
Дава:
The XKEYBOARD keymap compiler (xkbcomp) reports:
> Error:            Can't find file "pc/us,bg" for symbols include
>                   Exiting
>                   Abandoning symbols file "default"
Errors from xkbcomp are not fatal to the X server

Настройките са следните:

Section "Keyboard"
        Driver     "Standard"
# къде мога да видя валидните драйвъри за клавитурата???
        XkbRules   "xfree86"
        XkbModel   "pc104"
        XkbLayout  "us,bg"
        XkbVariant ",phonetic"
        XKbOptions "grp:alt_shift_toggle,grp_led:scroll"
EndSection

Откъде се бъгави, по дяволите??? Някакви идеи? Какво му липсва, след като всички локали
и подредби са си на мястото; все пак досега съм работил по същия начин, но успешно ...

Проблем 3: секцията "Модули" ...

Намира ли ви се някаква примерна конфигурация за 3.3.х??

Всички инструменти за конфигване на Х-а записват с новия стил, за 4.х ...
Работата нямаше да е спешна ако нямах да пиша дипломна работа.

Благодаря предварително
--
The Power to Serve!

Kliment Ognianov a.k.a. Pat BusH       _____            ___  ____ __
Network Administrator & Developer     / ___/______ ___ / _ )/ __/ _ \
fax:   +(359 2) 9699 140
11A Carnegie Street, 1000 Sofia, Bulgaria