Re: lug-bg: CDROM ide-scsi

  • Subject: Re: lug-bg: CDROM ide-scsi
  • From: "Doncho N. Gunchev" <mr700@xxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 17 Dec 2003 20:29:46 +0200

On Monday 15 December 2003 21:15, George Danchev wrote:

> image=/boot/vmlinuz...
>         label=somelabel
>         read-only
>         append="hdd=ide-scsi hdb=ide-scsi"
>
> няма запетяйка между двете hd*
>
> ако това не помогне махаш съпорта за:
>
> CONFIG_BLK_DEV_IDECD
> (това е IDE/ATAPI CDROM support или ide-cd )

  Добре де, защо всички се мъчат да подкарат CD-RW/ROM със SCSI емулация по
възможно най-трудния начин (поправете ме ако греша)? Защо трябва да давате
параметър на ядрото който няма как да отмените после или да изключвате
поддръжката му от ядрото (след което трябва да се компилира всеки път като
трябва нещо да се промени)? Според мене е доста по-удобно да се ползва на
модули и като Ви писне по единия начин - променяте /etc/modules.conf,
rmmod на старите модули, insmod на новите (ако не се зареждат сами, което
не би било нормално) и ето ви цялата работа с 2-3 команди без рестарт и т.н.
  Един бърз Google по темата на 3/4 - в '/etc/modules.conf' добавяте:
--- cut ---
options ide-cd ignore=hdb            # tell the ide-cd module to ignore hdb
alias scd0 sr_mod                    # load sr_mod upon access of scd0
#pre-install ide-scsi modprobe imm   # uncomment for some ZIP drives only
pre-install sg     modprobe ide-scsi # load ide-scsi before sg
pre-install sr_mod modprobe ide-scsi # load ide-scsi before sr_mod
pre-install ide-scsi modprobe ide-cd # load ide-cd   before ide-scsi
--- cut ---
  Това е ако CD-то Ви е /dev/hdb, иначе просто след 'ignore=' добавяте вашето
си устройство. Възможно е и добавянето на 2 и повече - мисля че се разделяха
с запетайка (или интервал ако греша). Бих препоръчал твърдия диск да е на
отделен IDE канал от записвачка/CD. Има ограничение на IDE интерфейса (или
реализацията) поради което не може да се копира от CD на записвачка директно
ако и двете са на един канал (за твърд диск - записвачка няма). За връщане в
изходно положение (без SCSI емулация) просто коментирате или изтривате горните
редове, махате модулите и коригирате symlink-а към CD-то.

  PS: Последната версия на cdrecord мисля пишеше директно и на IDE CD-Writer.

  Много ми е интересно (бих искал да чуя и други мнения) не е ли по-добре
според вас да се работи с модул, а не с компилирани в ядрото опций или твърдо
зададени в boot-loader-а такива?

--
Regards,
  Doncho N. Gunchev