Re: lug-bg: CDROM ide-scsi

  • Subject: Re: lug-bg: CDROM ide-scsi
  • From: George Danchev <danchev@xxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 17 Dec 2003 21:07:09 +0200

On Wednesday 17 December 2003 20:29, Doncho N. Gunchev wrote:
> On Monday 15 December 2003 21:15, George Danchev wrote:
--cut--
>   Много ми е интересно (бих искал да чуя и други мнения) не е ли по-добре
> според вас да се работи с модул, а не с компилирани в ядрото опций или
> твърдо зададени в boot-loader-а такива?

Абсолютно си прав. Обаче мисля, че човека се е досетил, че може и на модули да
стане;-) Освен това аз не съм уточнил дали динамично да премахва съппор-та за
ide-dc (ако е на модули) или не (ако built-in в кернел-а)... Той си решава.

Лично аз имам някои съображения (е не съм се сетил сам де) към премахването на
modules от running kernel и за това ако има алтернатива (y/m) и нямам други
съображения за големината на така монолитно свързания kernal image, то
избирам "y" (демек build-in) ... Това е tricky ситуация за всички kernels
независимо дали са Unix или не... За това това премахване на модули от
работещия kernel вече в 2.6 (т.е. конфиг. опция CONFIG_MODULE_UNLOAD) е
опционално и не е задължително да се включи, по default е изключено. Т.е.
само ао експлицитно разрешиш тази опция kernel-a ще unload-ва loaded modules.

За повече ask goolge за виздането на Paul Rusty Russel  относно тези module
unloads. (той е инициатора и имплементатора на този "заговор" в 2.6;-)

Иначе аз лично нямам възражения към твоите допълнения.
Но трябваше да напиша ферман, така, че добре си ме допълнил ;-)

--
pub  4096R/0E4BD0AB 2003-03-18 <keyserver.bu.edu>
1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB