Re: lug-bg: Компилиране на kudzu

  • Subject: Re: lug-bg: Компилиране на kudzu
  • From: George Danchev <danchev@xxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 16 Jan 2004 23:37:22 +0200

On Friday 16 January 2004 21:51, Валентин Стойков wrote:
--cut--
> [...]

доколкото знам аз "оригиналния kudzu" и knoppix-kudzu са едно и също нещо,
като src code base... просто второто е кръстено така от knoppix developers за
да е пакет с различно име от пакета kudzu който е в debian archive ... за да
могат да си имат свой независим път на пакетиране и т.н. Иначе kudzu като
upstream source идва от Red Hat, Inc. (http://rhlinux.redhat.com/kudzu/)

> Не ми стана ясно защо излиза грешка:
>
>  /root/src/dietlibc-0.24.orig/include/dietref.h: No such file or  directory

момент сега, това ли се билдва:
http://developer.linuxtag.net/knoppix/sources/kudzu-knoppix_1.1.3-3.tar.gz
изтегли го и погледни в debian/control

Source: kudzu-knoppix
Section: utils
Maintainer: Noel Koethe <noel@xxxxxxxxxx>
Build-Depends: debhelper (>> 3.0.0), pciutils-dev, python2.2-dev, libnewt-dev,
libpopt-dev, gettext, perl, dietlibc-dev
Standards-Version: 3.5.2

В Build-Depends: са изброени необходимите дебиански пакети в съответните
версии (ако е необходимо) за да билднеш този src package, от който се
получават няколко binary packages, които са пак там са описани в секции
Package: след секцията Source:

на debian може да се изпълни и:
dpkg-checkbuilddeps debian/control
apt-get build-dep <some-binary-package>
auto-apt run <commands> и т.н. и т.н.

иначе гледаш кво се изисква за да се билдне и го инсталираш както намериш за
добре ;-) , т.е. може да вземеш сорса на Build-Depends от дебианските пакети,
само се оглеждай ако се прилагат и някакви patches към самия сорс да не ги
изпуснеш... ти преценяваш дали са важни за теб. Демек взимаш upstream sources
и ги пакетираш като packages за твоята distro - slackware-live ли беше ?

> т.е. защо точно в тази директория се търси... не трябва ли някъде в
> /usr/include?

защото е включен с "", виж как е включен...
#include <file.h> - system wide
#include "file.h" - local tree

--cut--

> От http://mirrors.ludost.net/debian/pool/main/libn/libnewt-perl/ си
> изтеглих libnewt-perl_1.08.orig.tar.gz и libnewt-perl_1.08-8.diff.gz.
>
> root@darkstar:~/src# tar -zxf libnewt-perl_1.08.orig.tar.gz
> root@darkstar:~/src# gunzip libnewt-perl_1.08-8.diff.gz

ма перке ? това е за връзка с perl (bindings) , в случая не ти трябва.
виж по-горе. Ако имаш време, това е доста добро четиво:
http://www.oksid.ch/gnewt/tutorial.html , но и аз не съм го прочел задълбочено
още де ;-)

> Няма ли някаква търсачка, която да ми казва кой *.h файл от кой пакет е?

много общ въпрос ;-) за http://packages.debian.org (file -> package, package
-> file) ли питаш или нещо по-общо... apt-file search , dpkg -S ? auto-apt ?

--
pub 4096R/0E4BD0AB  2003-03-18  <keyserver.bu.edu ; pgp.mit.edu>
fingerprint 1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB