Re: lug-bg: Компилиране на kudzu

  • Subject: Re: lug-bg: Компилиране на kudzu
  • From: Валентин Стойков <valentin_st@xxxxxxx>
  • Date: Sat, 17 Jan 2004 01:03:42 +0200

On Friday 16 January 2004 23:37, George Danchev wrote:
> [...]
> изтегли го и погледни в debian/control
>
> Source: kudzu-knoppix
> Section: utils
> Maintainer: Noel Koethe <noel@xxxxxxxxxx>
> Build-Depends: debhelper (>> 3.0.0), pciutils-dev, python2.2-dev,
> libnewt-dev, libpopt-dev, gettext, perl, dietlibc-dev
> Standards-Version: 3.5.2
>
> В Build-Depends: са изброени необходимите дебиански пакети в съответните
> версии (ако е необходимо) за да билднеш този src package, от който се
> получават няколко binary packages, които са пак там са описани в секции

Благодаря, че ми го каза. Ако не беше ми го казал, сигурно щях още да
продължавам с проби и грешки :-)

> на debian може да се изпълни и:
> dpkg-checkbuilddeps debian/control
> apt-get build-dep <some-binary-package>
> auto-apt run <commands> и т.н. и т.н.

Не ползвам Debian, ползвам Slackware 9.1.

> иначе гледаш кво се изисква за да се билдне и го инсталираш както намериш
> за добре ;-) , т.е. може да вземеш сорса на Build-Depends от дебианските
> пакети, само се оглеждай ако се прилагат и някакви patches към самия сорс
> да не ги изпуснеш... ти преценяваш дали са важни за теб. Демек взимаш
> upstream sources и ги пакетираш като packages за твоята distro -
> slackware-live ли беше ?

Моята дистрибуция съм я кръстил временно VS-Live-CD (доакто измисля някое
по-хубаво име). В момента представлява нещо подобно на Slackware-live, Slax
(бившата slackware-live) и Knoppix (има сорс код от всичките :-) ).
Повечето неща са от стандартните пакети на Slackware 9.1 (подобно на
Slackware-live/Slax).
За какво ми са пакети, след като дистрибуцията ми ще се разпространява в
'инсталиран' вариант? Или може би не съм те разбрал...

> защото е включен с "", виж как е включен...
> #include <file.h> - system wide
> #include "file.h" - local tree

Какво значи locla tree? Всичко в home директорията ли се претърсва за *.h?
Рекурсивно? Даже и ако имам някоя директория /root/tmp/tuka_niama_h пак ли ще
се търси там?

> --cut--

> ма перке ? това е за връзка с perl (bindings) , в случая не ти трябва.
> виж по-горе. Ако имаш време, това е доста добро четиво:
> http://www.oksid.ch/gnewt/tutorial.html , но и аз не съм го прочел
> задълбочено още де ;-)

Това, че не ми трябва го разбрах доста късно - след като си го инсталирах и
установих, че пак ми дава грешка :-)

> много общ въпрос ;-) за http://packages.debian.org (file -> package,
> package -> file) ли питаш или нещо по-общо... apt-file search , dpkg -S ?
> auto-apt ?

А аз се мъчих да ги търся на
http://mirrors.ludost.net/debian/pool/main/
по азбучен ред... и съм попаднал на буква l вместо n.
Много странно именуване на пакетите  - от къде да знам, че libnewt-dev е
всъщност newt_*.tar.gz