Re: lug-bg: Компилиране на kudzu

  • Subject: Re: lug-bg: Компилиране на kudzu
  • From: George Danchev <danchev@xxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 17 Jan 2004 01:51:42 +0200

On Saturday 17 January 2004 01:03, Валентин Стойков wrote:
--cut--

> Благодаря, че ми го каза. Ако не беше ми го казал, сигурно щях още да
> продължавам с проби и грешки :-)

всъщност от Build-Depends може да изнорираш debhelper (който е debian
specific) и perl който се изисква от него.

> Моята дистрибуция съм я кръстил временно VS-Live-CD (доакто измисля някое
> по-хубаво име). В момента представлява нещо подобно на Slackware-live, Slax
> (бившата slackware-live) и Knoppix (има сорс код от всичките :-) ).
> Повечето неща са от стандартните пакети на Slackware 9.1 (подобно на
> Slackware-live/Slax).

явно си нямате работа, както и тези с tilix-a ;-)

> За какво ми са пакети, след като дистрибуцията ми ще се разпространява в
> 'инсталиран' вариант? Или може би не съм те разбрал...

ами както виждаш и за Knoppix са направени дебиански пакети като допълнение на
това което са си харесали от пакетите в Debian archive. Нали трябва все пак
да инсталираш някъде на write-able file system и после да направиш iso
image ;-) ... Или ти ще инсталираш е /usr/local/ или ще oeverwirte-ващ system
wide ;-) ... А и knoppix както знаем разпространява iso image, binary &
source packages. Ти направи каквото искаш ;-)

> Какво значи locla tree? Всичко в home директорията ли се претърсва за *.h?
> Рекурсивно? Даже и ако имам някоя директория /root/tmp/tuka_niama_h пак ли
> ще се търси там?

myprog-0.1/myprog.c
--------------
#include "myprog.h"
#include "yet/another/one.h"
#include <ctype.h>
#include <sys/ioctl.h>

myprog.h и yet/another/one.h ще се търсят в текущата директория, дето е
включващия ги файл, а ctype.h и sys/ioctl.h ще се търсят в /usr/include ...
виж и -I и -L на gcc.

> А аз се мъчих да ги търся на
> http://mirrors.ludost.net/debian/pool/main/
> по азбучен ред... и съм попаднал на буква l вместо n.
> Много странно именуване на пакетите  - от къде да знам, че libnewt-dev е
> всъщност newt_*.tar.gz

е пише го в debian/control-a, а оттам -> едни списъчни файлове -> всички toolz
са наясно кое къде е ... има разлика между именоването на source и binary
packages и понякога има и правила (например от src package "xfree86" се
получават binary packages (debs) - "xserver-common", "xserver-xfree86",
"xterm" и т.н.) ... Иначе вида lib<name>-dev е стандарт от debian policy &
developer reference... така, че има процедури тука ... и подробности.

--
pub 4096R/0E4BD0AB  2003-03-18  <keyserver.bu.edu ; pgp.mit.edu>
fingerprint 1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB