Re: lug-bg: Fedora :-)

  • Subject: Re: lug-bg: Fedora :-)
  • From: "Doncho N. Gunchev" <mr700@xxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 17 Jan 2004 01:42:02 +0200

On Friday 16 January 2004 09:28, Kostadin Bukov wrote:
>   Zdraveite na vsichki, poslushah saveta i si kachih
> novata Fedors Core 1, ostanah priatno iznenadan ot
> avtomatichnoto razpoznavane na video i sound cartata i
> mrejovata karta, koito sa vgradeni v danoto. Pusnah li
> i interneta, no poneje sam v mreja i tova mi e
> slujebnia kompiutar neznam kak se vijda po mrejata s
> kakvo ime i kak moga da si razpisha PC-to v domain.

    Predpolagam goworish za samba - windowskiq network
neighbourhood. Ako si si pusnal firewall (a towa go
preporychwam s 2 ryce) shte trqbwa da go poredaktirash.
Dobawi w /etc/sysconfig/iptables slednite redowe:
> [...]
| -A RH-Firewall-1-INPUT -p udp -m udp --dport 137:138 -j ACCEPT
| -A RH-Firewall-1-INPUT -p udp -m udp --sport 137:138 -j ACCEPT
| # netbios-ssn
| -A RH-Firewall-1-INPUT -p tcp -m tcp --dport 139 -j ACCEPT
| # microsoft-ds: za tozi ne znam tcp/upd, zatowa i 2-ta
| -A RH-Firewall-1-INPUT -p tcp -m tcp --dport 445 -j ACCEPT
| -A RH-Firewall-1-INPUT -p udp -m udp --dport 445 -j ACCEPT
| # wins
| -A RH-Firewall-1-INPUT -p tcp -m tcp --dport 1512 -j ACCEPT
| -A RH-Firewall-1-INPUT -p udp -m udp --dport 1512 -j ACCEPT

sled redowete
| -A RH-Firewall-1-INPUT -m state --state ESTABLISHED,RELATED -j ACCEPT
| -A RH-Firewall-1-INPUT -i lo -j ACCEPT

i predi reda
| -A RH-Firewall-1-INPUT -j REJECT --reject-with icmp-host-prohibited

    Za imeto na mashinata - obiknoweno e hostname koito si dal. Redaktirai
/etc/samba/smb.conf. Tzqlostnata nastroika na samba-ta e dosta obshirna
tema - wij howto-to i http://hr.uoregon.edu/davidrl/samba-unofficial.html

    I ne na posledno mqsto ... "google is your friend" kakto kazwat horata.

--
Regards,
  Doncho N. Gunchev