Re: lug-bg: Cenzura - was: Mach ядро

  • Subject: Re: lug-bg: Cenzura - was: Mach ядро
  • From: George Danchev <danchev@xxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 13 Feb 2004 17:56:02 +0200

On Friday 13 February 2004 17:29, Bozhan Bozhkov wrote:
> На 13 02 2004 16:34, Vasko Tomanov написахте:
>
> Това добре - но и ако наистина В.М е знаел, че има на сървърите му деткса
> порнография и е отказал да я махне - тогава и той е за съд. Но това не
> значи, че трябва да се спират останалите му клиенти, които не гледат и не
> разпространяват такива дивотии.
> Или , както някой каза - да се действа пред RIPE да се забрани bol.bg - та
> каво - като не можем да осъдим В.М - да лишим сума хора от услуга, за която
> вече са платили, да оставим един куп други без работа и ура - заспиваме с
> чиста съвест. А В.М. си се измъква и той чист...
> [...]

Ima edna principna razlika oba4e. Ti iskash da otnemesh pravoto mu da
kontolira zakonno svoqta sobstvenost, za smetka na 4ujdi klienti ? Tova
spored men e grubo vmeshtelstvo s li4nata sobstvenost i posegatelstvo sreshtu
li4nostta (see below, i az ne sym cvete za mirisane ;-)
A toj ne moje da garantira na 4ujdite klienti 4e ste mogat tova ili onova s
negova sobstvenost.

Mrejata mu e 4astna sobstvenost i pritejatelq opredelq koj da se vyzpolzva ot
neq i koj ne. S tova ograni4enie toj ne izvyrshva prestyplenie ili moralno
porygavane na li4nostta, a prosto uprajnqva zakonnoto si pravo da kontrolira
imota si. Ne mojesh da hodish nekanen/nejelan na gosti kolkoto i
amoralno/diskriminacionno da ti se struva tova ;-)

Po systata logika mnogo servers, se vijdat samo i edinstveno ot bg ip space -
i tova e napylno moralno i zakonno i tova ne e samo u nas. Systo taka
firewall software makers/developers ne sa amoralni ili diskriminacionni
tipove kato sa napisali takyf software za kontrol.

Predi vreme si spomnqm 4e systo taka mnogo grubo podhodih kym Georgi
nastoqvajki da pusne rsync daemon na negova machina, s qsnoto syznanie 4e
tova si e izklu4itelno negovo pravo da otkaje ili ne. E toj go pusna, no az
se izhvyrlih dosta dosta togava za koeto nqmah osnovanie, da si priznaq
4estno, nito zakonno nito moralno.

p.s. vyobste ne vzimam strana, az ne poznavam Georgi dori, no mislq, 4e se
izlagame kato pojelavame/zadyljavame dostyp do 4ujda sobstvenost.

--
pub 4096R/0E4BD0AB  2003-03-18  <keyserver.bu.edu ; pgp.mit.edu>
fingerprint 1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB