Re: lug-bg: OT: Трябват ми данни

  • Subject: Re: lug-bg: OT: Трябват ми данни
  • From: George Danchev <danchev@xxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 23 Feb 2004 22:31:44 +0200

On Monday 23 February 2004 21:10, Vladimir Paskov wrote:
> Здравеите група,
> имам да правя следното: трябва да събера
> статистически данни (цифри) за нещо и да ги коплектовам
> като направя таблица и графика. Та реших нещото за което ще събирам
> статистически данни да е LInux или в частност желая да направя описаното
> по-горе за 5 дистрибуции:
>
>      1. Slackawre Linux
>      2. Debian GNU/Linux
>      3. Fedora Core 1
>      4. Gentoo
>      5. Mandrake Linux
>
> За, които да събера следните данни:

направо ще ти обадя за Debian GNU/Linux (но тука влизат и някои Debian
GNU/Hurd и Debian GNU/*BSD фенове ;-), щото ми е в главата, иначе гледаш
сайтовете на проектите. Като например http://www.debian.org/intro/about

>      1. Потребители - брой

честно казано няма как да получиш точна бройка към даден момент за която и да
е дистрибуция, но най-меродавно е да считаш за такива тези които сами са се
регистрирали като такива на http://www.debian.org/users/
има и World Map ;-)

>      2. Брой разработчици

незнам колко над 1000 са официалните регистрирани Debian maintainers/ Debian
developers / DD / - http://www.debian.org/devel/people
има и World Map ;-)
ще се разбиеш ако ги броиш, незнам дали са всичките тука включени
на http://db.debian.org/ , но може би има лесен начин да се получи точната
бройка към даден момент през LDAP.

но има и такива официални DD's които спонсорират/ангажират се с NMU
(non-maintainer-uploads) от non-DD's. Тези трудно ще ги хванеш като бройка, а
да не говорим за постоянно новоприеманите DD:
http://nm.debian.org/
http://mentors.debian.net/

>      3. Годишна пречалба (това се отнася само за дистрибуциите, които са
>         комерсиални)

мда печалба няма ;-), но пък разходи има ;-) бюджета на Debian който се
формира от дарения от порядъка на 30 до 50 хиляди долара годишно - за
свързаност, машини, организиране на конференции, експерименти и т.н.

>      4. Период през който дистрибуцията пуска версии.

stable излиза грубо на 1,5-2 години, после няколко негови ревизии на до през 6
месеца грубо - това са r{0...N}
testing, unstable и experimental са движещи се цели - всекидневни агресивни
uploads (ще ти се уплаши окото ако ги мирорваш на цяло) - обикновено, но не е
задължително се прави замразяване на testing към даден момент и ако няма
някакви грижи като изненадващи/изостанали RC-bugs (release critical) се прави
следващо stable издание. Датата на издаване на следващия stable е супер
недетерминирана величина, или когато стане тогава, така че горните срокове са
доста груби ;-)

> Та въпроса ми е можели ако не ви затруднявам да ме опътите към такава
> информация или трябва да се допитам до
> GOOGLE.

ами google никога не пречи ;-)

Gentoo и Fedora Core се развиват по дебиански според мен. Т.е. наблюдава се
дебиански тип демокрация в една или друга степен, което лично мен ме кефи
доста.

--
pub 4096R/0E4BD0AB  2003-03-18  <keyserver.bu.edu ; pgp.mit.edu>
fingerprint 1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB