Re: lug-bg: load balancing

  • Subject: Re: lug-bg: load balancing
  • From: Vasil Kolev <vasil@xxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 08 Apr 2004 11:00:54 +0300

На чт, 2004-04-08 в 10:19, Stoimen Gerenski записа:

> Ако имаш 2 IP адреса съответно от двата доставчика, можеш единствено да пуснеш SNAT за
> изходящите конекции, така че да се редуват. Но единственото което е, можеш да контролираш
> изходящия ти трафик, не можеш да контролираш това, което идва към теб. Със SNAT-а можеш да
> направиш така че всяка конекция да минава през различен доставчик, т.е. да ги редува(това е така
> защото всеки от доставчиците ти рутира трафика към своето IP).

В името на $DEITY, не прави това с round-robin избирането... По-добре си
уговори пасивно BGP и си рутирай спрямо него, или изобщо си намери начин
да балансираш трафика си на база source или destination, другия вариант
ще създаде проблеми на тебе, на клиентите ти, и на доста хора, към които
се свързваш.

Бърз пример - през единия доставчик round-trip-time до yahoo е 400ms,
през другия - 1200. Познай колко странно ще им се зарежда страницата.
Втори бърз пример - по някаква вирусна причина потребителя ти го
отрязват от някоя irc мрежа, той се закача пак, и пак го режат и с това
IP, и хоп - цялата ти мрежа е отрязана.

Има няколко доставчика, които правят такъв round-robin SNAT, и не са
прави, и родителите им от женски пол също...