lug-bg: Опит за примирие Re: lug-bg: offtopic: И най-мъдрия си е малко прост- WAS: Re: lug-bg: ATI + TV out

  • Subject: lug-bg: Опит за примирие Re: lug-bg: offtopic: И най-мъдрия си е малко прост- WAS: Re: lug-bg: ATI + TV out
  • From: Alexander Shopov <ash@xxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 16 Apr 2004 18:35:50 +0300

Хайде да поохладим темата.
Гадна седмица беше.

Да възкресим диалога, а не да го разпваме.

И аз юнашки флеймих, и по брадата ми тече и т.н.
На засегнатите - честито.

Така или иначе имаме проблем всеки път с кирилицата.

Да започнем да го решаваме. Списъкът си има правила, ето тук са изброени: http://linux-bulgaria.org/public/mail_list.html

Писано е многократно за кирилицата, пак ще пишем, пак ще се сърдят.
Значи просто нямаме подходящия подход.

Я да пробвам да изтипосам нещо смислено, което все пак да проработи.

Това ще е едно дълго писмо. Ако не ви се чете - да сте предупредени.

Т.н. счупено кодиране, писмата написани на шльокавица, чатица, матица и тям подобни ме уморяват. Физически ми пречат да пиша. Тормозят ме, а съм толкова уморен от това. Прекалено уморен.

Не съм единствения, който има тези проблеми. Цяла инициатива почнахме. Вижте ето тук: http://6lyokavitza.org/index.html

Ние сме някаква общност, която трябва да си помага. Реалната ни комуникация е през електронна поща. Пращането на хамаво кодирани писма е най-простият начин да се унищожи тази общност, защото това затормозява комуникациите.

Ето това е причината аз и доста други хора да флеймим и да мрънкаме. Ако някой първолак с компютрите допусне такава греша - иди-дойди. Тази грешка я допускат обаче хора, които трябва да имат необходимото образование да се справят (било то формално, или не), обаче нямат достатъчно самосъзнание.

Положението става все по-лошо и по-лошо. В този списък постепенно ще влизат още повече хора, които ако не им бъде обяснено това, без нарочно да го целят, ще разрушават комуникациите на тази общност. С което ще затрудняват съществуването й.

Пробвахме с флеймове. Това изглежда не работи. Прекалено много хора не съзнават, че правилното кодиране и кирилицата ще спомогне за тази общност.

Какво може да се направи оттук нататък?

1. Вариант: Тихичкото игнориране.

При него пуританите на кирилицата започваме да мълчим и да отговаряме само на писма с правилно кодиране. За жалост - този подход ще спомогне за разпространяването на шльокавицата и за културното ослепяване на хората. Сиреч ние пасивно ще спомогнем за разпадането на общността. Това е лошо. Да не говорим, че все ще има дискусия, в която да се поблазним да участваме (и ние сме хора, и нищо човешко не ни е чуждо), при което ще дойде момент, в който да се подпали флейма.

2. Вариант: Турборежене

При него пуританите почваме да ръчкаме хора в килфайлове. Вариантът бе предложен от Жоро Чорбаджийски. Такова юнашко ръчкане пак активно ще спомагаме за разпадането на общността, понеже активно ще прекъсваме комуникациите. Пак кофти. Допълнително ощетени ще бъдат и хората, които действително са в ситуация да не могат да ползват кирилица. Такива случаи реално има, макар и много редки. (И определено - много, много, ама *МНОГО* по-редки, отколкото ги изкарват защитниците на шльокавицата).

3. Вариант: Нарцис и босилек

При него пуританите в знак на протест нарцистично излизаме от списъка. По-активно ръчкане към босилекогушване от това на общността - здраве му кажи.
Толкова е кофти, че не си струва да се обсъжда.

4. Вариант: Морковът

*Моля за помощ за осъществяването му*.

При него пощенските ни клиенти тихичко филтрират смотаната шльокавица. (Не ми е ясно точно как да го направим това). Така ние няма да се блазним да подпалваме флеймове. Когато отговаряме обаче, първо ще поблагодаряваме за правилно написаното писмо на кирилица и след това ще отговаряме. Така бихме могли да стимулираме с "Моркова". Мисля, че хората постепенно ще започнат да обръщат повече и повече внимание на това. Особено като видят, че има възможност да получат повече, като чисто и просто спазват правилата. Няма опасност да се получи вътрешно форкване на общността - да се появи ложа на пчелички-добрички, които себеотвержено да се справят с всяка щльокавица на света. Те търтеите ще им се качат скоро-скоро на главите. Всяка пчеличка-добричка след шльоковичен тормоз става стършел с пършинг.
При пуристите ще могат лесно да намерят покой за жилата.

Та това е.
Очаквам коментари, предложения и забележки, особено ако някой се сети как да се автоматично да се трият погрешно кодираните писма. Лесно е да се трият очевидно смотани писма - тези с кодиране, която не съдържа кирилица. Как да откриваме прекодирани писма? Примерно да се блъска филтърче на aspell и ако правилно написаните думи са под 10% да трие? (за да не се филтрират кратките писма с една сгрешена дума на български и три команди на латиници или нещо подобно).

Поздрави:

ал_шопов