Re: lug-bg: Нови правила в LUG-BG

  • Subject: Re: lug-bg: Нови правила в LUG-BG
  • From: "Doncho N. Gunchev" <mr700@xxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 19 Apr 2004 17:49:20 +0300

On Monday 19 April 2004 10:47, Spas Pavlov wrote:

> [...]
> Отписвам от листата само адреси, които са с препълнени кутии или такива които
> вече не съществуват.
>
> Грешните кодировки мен също ме дразнят, но плюенето по някой няма да свърши
> работа. Това което никой до сега не каза би трябвало да бъде нещо от сорта:
>
> Аз работя с Kmail 1.4.3 за да не се чупят кодировките съм го настроил по
> следния начин:
> Последователно в Settings->Configure Kmail->Composer->Charset съм настроил
> windows-1251 като първи Charset, а като втори utf-8.
> Опцията "Keep original charset when replying or forwarding (if possible)" ми е
    Според ISO мисля ISO-8859-5 е правилната кодировка за България, но до
сега не съм виждал такова писмо (освен пратено от самия мене). Outlook Express
поне на Win98 по подразбиране има koi8-r или koi8-u при локализация и не е лошо
да се коригира.

> Ако всеки от нас по подобен начин подскаже на другите къде да погледнат мисля
> че броя на грешно кодираните писма ще спадне доста.
>
> Нека не се дразним един друг и не се нападаме за глупости, защото Май месец
> пак ще седнем някъде на по бира.

    Аз съм съгласен. За потребителите на KMail мога да добавя още един
съвет (надявам се добър): Добавете си филтри, които променят кодировката
на писмата от yahoo.com и ще ги виждате нормално. UTF-8 има двубайтово
кодиране на кирилицата, като всички, или поне повечето, български букви
започват с един и същи байт ('Ð'), който инак не се среща (или поне аз
не съм го виждал в нормално писмо). Филтрите са:

Филтър за UTF-8 съобшения от yahoo.com:
- ---------------------------------------
Settings->Configure Filters...->New(долу в ляво)
  Rename->@yahoo.com - UTF-8
    Filter Criteria:
      (*) Match all of the following
      [From] [matches regular expr.] .+@yahoo\.com
    Filter Actions:
      [rewrite header] 'Content-Type' replace 'charset=us-ascii' \
        with 'charset="utf-8"'

Филтър за windows-1251 съобшения от yahoo.com:
- ---------------------------------------
Settings->Configure Filters...->New(долу в ляво)
  Rename->@yahoo.com - windows-1251
    Filter Criteria:
      (*) Match all of the following
      [From] [matches regular expr.] .+@yahoo\.com
    Filter Actions:
      [rewrite header] 'Content-Type' replace 'charset=us-ascii' \
        with 'charset="windows-1251"'

За тези филтри се избират опций както следва:
  Apply this filter [x] to incoming messages [ ] to sent messages
    [x] on manual filtering
  [ ] if this filter matches, stop processing here
  [ ] Add this.......

Това трябва да са първите филтри през които минава дадено писмо за да
могат да го 'коригират' преди някой друг филтър с опция 'if this filter
matches, stop processing here' да се задейства.

пс: Надявам се всичко да се чете както трябва. Ако ли не - знака който
е в регулярния израз можете да си извадите чрез 'View Source' на някое
UTF-8 писмо. Преди да изпратя това, влязох в yahoo и си пратих 2 писма
с UTF-8 и windows-1251 кодиране, с KMail 1.6 проработи.

    ... и ето едната ми идея е реализирана, client-side ;) ...

> Приятен ден на всички!
>
> Спас Павлов
>
> П.П. Подкрепям двете предложения за лекции (дискусии) на семинар 2004.

    Приятен ден и от мене, надявам се да мога да дойда :)

- --
Regards,
  Doncho N. Gunchev    Registered Linux User #291323 at counter.li.org
  GPG-Key-ID: 1024D/DA454F79
  Key fingerprint = 684F 688B C508 C609 0371  5E0F A089 CB15 DA45 4F79