Re: lug-bg: seminar 2004 - fanelki

  • Subject: Re: lug-bg: seminar 2004 - fanelki
  • From: Plamen Tonev <micro@xxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 05 May 2004 15:03:28 +0300

On Wed, 2004-05-05 at 14:02, Georgi Chorbadzhiyski wrote:

> Излишно е. На български го няма проблема free as in speech, free as in beer,
> ние си имаме думата свобода, която по никакъв начин не се свързва с "безплатно".
> Според мен Сталман е направил много голяма грешка като е нарекъл софтуера
> с името free software. Трябвало е да го нарече freedom software така се
> избягват всичките обяснения пък и терминът open source става излишен.

Съгласен съм с теб, че се радваме на щастието свободен и безплатен на
родният ни език да са две различни думички - но и сам се убеждаваш, че
99% от незапознатите хора, а особено журналистите не правят тази разлика
! - с което постоянно си навличат гнева ни.
Факт е че и много хора използват думата свободно имайки предвид
безплатно. Примера за който се сещам в момента е 'Вход свободен'
Това ми бяха съображенията....

Ако трябва да е по-изчистено мисля че наистина 'Свободен софтуер' е
кратко и добро.

Пламен Тонев

--
Linux is not The Answer. Yes is the answer. Linux is The Question.