lug-bg: KDE Desktop icons

  • Subject: lug-bg: KDE Desktop icons
  • From: dgt_it dgt_it <dgt_it@xxxxxx>
  • Date: Tue, 11 May 2004 20:16:40 +0300 (EEST)

Align to grid - ще си говорим за тази функция ;) и разпределянето , разположението и преместването на иконите по "декстопа" ...

Още откакто почнах да ползвам Линукс => КДЕ / ГНОМ , най-вече и основно КДЕ  , ми прави впечатление , че немога да поставя икона където си поискам , т.е има нещо като кордината от квадратчета , където застават иконите . Така това нещо го има и при току що инсталиран WinXP (също направило ми впечатление). Там това се оправя така.:
(начина не е много важен като цяло , важен е смисъла ;) ).
десен бутон - някакво меню беше -> align to grid ( align=подредени по права линия , grid = мрежа , вече мисля схващате за какво иде на въпрос ;) ) и е с отметка , т.е че е активирано. Когато махна отметката , вече няма проблем и си шара иконите където и както си искам , така ...

Тъй като ползвам доста - лично за моето си PC  Линукс ,(колкото се може за всичко , което правя) този проблем ме дразни !

И тук (в КДЕ) има такава опция align to grid и явно по подразбиране тя е пуснат , макар и тук да няма отметка пред или след нея (десен бутон в/у десктопа -> icons -> align to grid ;) ).

Значи сега е активирана , ако я натисна трябва да я деактивирам - е да , но не :(

Въпрос: Как да премахна опцията align to grid ?

1.Проблема си е мой , при вас работи . - Microsoft COPYRIGHT !!! :DDD
(моята система е Debian - всичко е последно; KDE 3.2.2 )

2.От другаде се настройва.
( Къде ? :)) )

3.Ами това си е бъг в КДЕ и вероятно ще бъде премахнат в следващи версии.

Така поиграх си още малко преди да изпратя писмото и дефакто опцията , така каквато я има явно се премахва като се "цъкне" align to grid , след като е било активно , нали . Но отново има такъв подобен момент .
Хваната да местите една икона някъде вижте къде стои тя като позиция преди да я "пуснете" и вижте как / къде отива като я пуснете - малко по диагонал и встрани :( Е ЗАЩО питам аз и как да го оправя . :(

1.Интересува ме заради мен. - може проблема да не е голям и много от хората ползващи Линукс , но не обръщащи внимание на такива неща , които считат за глезотии да им се струва глупав/смешен и т.н; НО дефакто това си е проблем.
2.Интересува ме и защото се налага да настроя Линукс така че Уин потребителя да може да мигрира без много , много да страда , да не кажа хич, защото веднага ще има "ама това го мога в Уин, а тука не , е*ати Линукса" и т.н ;)
3.Интересува ме и защото дефакто това си е проблем :D

допълнение: Също така , когато тази опция е махната align to grid , би трябвало да може и иконата да се "скрие" и да премине извън очертанията на видимата част , само че това нестава :(

важно: предполагам , че може това да се направи и е въпрос на настройка , но незнам как да си задам въпроса/ите в google ( не съм и с мноог добър английски ) , затова се обръщам към Вас ;)

Предварително благодаря .