Re: lug-bg: zasichane i zabrana na masquerading

  • Subject: Re: lug-bg: zasichane i zabrana na masquerading
  • From: Ангел Вълков <whitefang@xxxxxx>
  • Date: Fri, 4 Jun 2004 00:45:43 +0300

On Tuesday 25 May 2004 19:07, Христофор Памятних wrote:

> По договор интернет достъпа се предлага за един компютър и един потребител.
> Ако клиента реши да прави "бизнес по български" и да си споделя достъпа с N
> на брой комшии да си купи интернет на цената на която доставчика го
> предоставя. В противен случай това си е чиста _кражба_.

> Собствено облагодетелставане ли е предоставянето на интернет на крайни
> клиент под себестойността му?

>  И аз това казвам.
>
> Не искам да започвам безмислени флеймове, но все пак господа, не мислете
> толкова едностранчиво. И ние интернет доставчиците сме хора. И ако някой си
> [...]
А какво би казал за схема:
ISP<->linux GW+Firewall<->1 машина на която се работи.
Съобръжения да не се връзва директно крайната машина бол- основно има
бозиндоус + понякога под linux няма пусната защитна стена заради разни
експерименти.
В крайна сметка има органи които се занимават с това 'някое лапе' да __не__
овърже блока в кабелаци.
Но май и на теб ти е изгодно тези органи да не си вършат работата.
Масова практика е интернет да се доставя с ограничение по скорост.
И единствено това да се упоменава в договорите - поне в Пловдив.
Нито дума за орязани портове, прозрачни проксита, и изгорели мрежови платки
от некадърно окабеляване.