Re: lug-bg: zasichane i zabrana na masquerading

  • Subject: Re: lug-bg: zasichane i zabrana na masquerading
  • From: Христофор Памятних <fori@xxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 4 Jun 2004 11:33:04 +0200

On Friday 04 June 2004 00:45, Ангел Вълков wrote:

> А какво би казал за схема:
> ISP<->linux GW+Firewall<->1 машина на която се работи.
> Съобръжения да не се връзва директно крайната машина бол- основно има
> бозиндоус + понякога под linux няма пусната защитна стена заради разни
> експерименти.
Аз лично нямам нищо против. Проблема е в прекалено малката разлика между
слагане на рутър/файъруол и препродаване на интернета. Принципно ако клиента
не прекалява няма никакъв проблем да си върже домашната машина + преносимия
компютър и т.н. Въпроса е в това че всякаквите къстъм акаунти, както и
изключенията за дадени клиенти водят до негативни последици от типа на:
а. Загуба на ресурси под формата на време (айде за това ми плащат клиентите
така че не е проблем)
б. Врънканици от типа на ама защо той така а аз не мога. Което е доста
неприятно.
Понякога е по-изгодно да загубиш подобен клиент.
> В крайна сметка има органи които се занимават с това 'някое лапе' да __не__
> овърже блока в кабелаци.

Убеден ли си? Защото аз ни съм чувал за такива, ни съм виждал.

> Но май и на теб ти е изгодно тези органи да не си вършат работата.
Точно напротив :-) Таксата за лиценза ни е приготвена и чакаме любимите ни КРС
да се произнесат най-накрая колко ще е тя и да ни я приберат.

> Масова практика е интернет да се доставя с ограничение по скорост.
> И единствено това да се упоменава в договорите - поне в Пловдив.
> Нито дума за орязани портове, прозрачни проксита, и изгорели мрежови платки
> от некадърно окабеляване.
Ама чакай ако не ограничаваш по скорост за какво ще си плаща клиента? За
неограничен по нищо? Малко куцо :-)
Че режа портове от време на време - да случва се. Само че се режат портове на
които слушат дадени вируси за периода на епидемията от съответният вирус. Не
вярвам някой да го притесни това :-) За съжаление само част от колегите, дори
в София процедират така. За справка - не знам какво са барнали колегите които
ми доставят интернет, но от няколко дена не мога да си пусна нито ssh нито
ftp. Е те такива хора са за разстрел, напълно съм съгласен с теб. Колкото до
прозрачните проксита, хм имам клиенти които ме молят да ги пусна през
проксито към чужбина. Въпреки че и аз съм против това(не че не съм го правил
навремето - признавам си без бой)
Некадърното оакабеляване е на път да исчезне - вече има достатъчно фирми (поне
в София) които работят като хората.

Това всъшност го пиша не за да защитя себе си, а за да се опитам да ви убедя,
че положението не е чак толкова черно. Проблема обаче идва от
мързел/некадърност и всякакви такива лоши неща. За съжаление нивото на
извесна част от "колегите" ми е под всякаква критика. Времето ще покаже,
убеден съм и след някоя друга година естествения подбор ще си каже думата.
Като при кабелните телевизии например.
- --
subkeys.pgp.net
Key ID 0xC889DE75:fori