Re: lug-bg: zasichane i zabrana na masquerading

  • Subject: Re: lug-bg: zasichane i zabrana na masquerading
  • From: Ангел Вълков <whitefang@xxxxxx>
  • Date: Sat, 5 Jun 2004 14:09:02 +0300

On Friday 04 June 2004 12:33, Христофор Памятних wrote:

> [...]
> на: а. Загуба на ресурси под формата на време (айде за това ми плащат
> клиентите така че не е проблем)
> б. Врънканици от типа на ама защо той така а аз не мога. Което е доста
> неприятно.
> Понякога е по-изгодно да загубиш подобен клиент.

> Убеден ли си? Защото аз ни съм чувал за такива, ни съм виждал.

> Точно напротив :-) Таксата за лиценза ни е приготвена и чакаме любимите ни
> КРС да се произнесат най-накрая колко ще е тя и да ни я приберат.

> Ама чакай ако не ограничаваш по скорост за какво ще си плаща клиента? За
Имах предвид като останалите постове по темата, че при условие
че има ограничение по скорост, за обема на генерирания трафик няма
никакво значение дали ще е една или сто машини зад нат-а.
И една машина може да ти генерира толкова трафик колкото стоте общо зад нат-а.
Но пък тук вече всичко опира  до етика и морал и осведомеността на съседите на
"пре-продаващия" клиент.
> [...]
> това(не че не съм го правил навремето - признавам си без бой)
> Некадърното оакабеляване е на път да исчезне - вече има достатъчно фирми
> (поне в София) които работят като хората.
>
> Това всъшност го пиша не за да защитя себе си, а за да се опитам да ви
> убедя, че положението не е чак толкова черно. Проблема обаче идва от
> мързел/некадърност и всякакви такива лоши неща. За съжаление нивото на
> извесна част от "колегите" ми е под всякаква критика. Времето ще покаже,
> убеден съм и след някоя друга година естествения подбор ще си каже думата.
Не съм имал намерение с този пост да те нападам , та да е необходимо да
се защитаваш. Това е просто поредната констатация на факти, които не
само на мен са ми крайно неприятни. Би следвало ограниченията
налагани тихомълком да са открити и клиентът да знае предварително
за какво ще си плаща и какво ще получава, особено ако заплаща и
инсталационна такса( т.е. по вероятно е да се примири с ограниченията
отколкото да прежали 100-150 лв. и да си търси друг доставчик).
А за прозрачните проксита мисля, че всеки които иска да има прокси
може да си направи настроиките на браузера да ползват проксито,
или да си пусне сам прозрачно такова при себе си.
Аз лично не се оплаквам от проксито на моя доставчик защото е конфигурирано
както трябва,но всички клиенти на Евроком-Пловдив са пропищяли от
техните прозрачни проксита. В крайна сметка продават ти достъп до
интернет а не достъп до тяхното прокси и решението дали да го ползваш
или не, би следвало да е избор на клиента.