Re: lug-bg: zasichane i zabrana na masquerading

  • Subject: Re: lug-bg: zasichane i zabrana na masquerading
  • From: Peter Pentchev <roam@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 4 Jun 2004 11:45:11 +0300

On Fri, Jun 04, 2004 at 09:24:01AM +0300, Krasimir Kazakov wrote:

> Аз съм съгласен с теб. Скоро ще си прокарвам кабелен нет от БОЛ.БГ (само те са
> около нас), нищо че чакам вече 2 седмици да се наканят да си пуснат кабелите
> от съседната улица. Смятам да си свържа машината в нас точно по този начин -
> с една слабичка машинка без монитор за gateway + firewall, и моята машина зад
> нея. Никакви съседи, etc. Надявам се че няма да ми правят проблеми за linux-и
> и TTL-и (това разбрах как се заобикаля, благодарение на форума тук). А ако
> има проблем и не мога да си ползвам интернета по този начин - винаги мога да
> [...]

По принцип и в такава ситуация не е нужно да се 'заобикаля' нищо:
всичко, което ти трябва, е настройка на някакъв вид proxy върху
gateway-а и настройка на всички network-aware apps върху задната машина
да го ползват.  По този начин всички outgoing connections ще излизат
наистина от gateway-а и не би трябвало да има проблеми.  Това дори може
да бъде enforce-нато, като просто спреш NAT на gateway-а :)  И не, това
със спирането на NAT не е толкова откачена/лоша/ограничаваща идея,
колкото звучи на пръв поглед: по този начин автоматично получаваш
блокиране на 98% от unauthorized network traffic от worm-чета или дори
adware от машината отзад.

Като казвам 'някакъв вид proxy', нямам предвид само FTP/HTTP proxy;
хората са измислили SOCKS преди много, много години и дори го поддържат.
А, май Жоро вече го е споменал това... и наистина, ако си от другата
страна - ISP - няма никакъв начин да се спасиш от клиент, който прави
това :(

Поздрави,
Петър

--