Re: lug-bg: LPI Изпити

  • Subject: Re: lug-bg: LPI Изпити
  • From: Alexander Shopov <ash@xxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 06 Jun 2004 13:18:31 +0300

Това ми е повече от ясно.
Аз искам да получа сертификат със ЗНАНИЯ, а не като назубкам наготово въпросите... според мен това е най-голямата глупост.

Няма ли да се проведе и в Пловдив някой изпит? Или трябва да се разходя до София?
Здравей,
Понеже аз се явявах на този изпит, мога да ти дам следните съвети:
1. Тестовите въпроси на сайта на LPI са доста представителни за самия изпит.
2. Още подобни тестови въпроси може да намериш в книгата на О'Райли:
http://www.oreilly.com/catalog/lpicertnut/index.html - за съжаление книгата вече не е толкова представителна за самия изпит. 3. Намирал съм разни въпроси по Интернет, виждал съм и въпросите на самия изпит и да ти кажа, тия дето са по мрежата не стават, за да вземеш изпита. 4. Най-тъпото нещо е да се търси т.н. акълоклизми (брейн дъмп) - въпроси и готови отговори, защото е достатъчно да ти сменят една думичка във въпроса и всичко да отиде по дяволите. Брейн дъмповете може и да стават за графични приложения, ама като ти навържат 3 команди на канал и умираш прав. А колко страдание има в BIND - просто не е истина. 5. Аз учих по книгата в [2]. Има я и нейде по пиратските сървъри в България. Преди да я четеш - най-важното е да прегледаш конспекта на сайта на ЛПИ. За изпит 101 ми помогна много. За изпит 102 - много по-малко. 6. Друг източник на информация, но в по-съкратен вид е сайта на Ай Би Ем - виж тук:
http://www-106.ibm.com/developerworks/edu/l-dw-linuxlpi1-i.html
Много е съкратен. Ще ти помогне най-вече, ако имаш опит.
7. Най-добрият начин да учиш, така че да вземеш изпитите е следния:

Първо: Отпечатваш си конспекта от сайта на ЛПИ.
Второ: Във всяка точка си има изброени файловете и командите, за които ще те питат. Трето: Пускаш man и info за всяко нещо, което е изброено в конспекта и ги прочиташ и упражняваш по 3-4 пъти. Четвърто: Чак тогава почваш да се занимаваш с другите книжки, защото са поостарели.

И отново да те предупредя: въобще не се занимавай да търсиш акълоклизми. Ще те провалят.
Четенето на man и info страшно помага. Опитът - също.

Това писмо не е само до теб, а изобщо като се попита отново в списъка: "Как да се подготвяме за изпита". Не се обиждай - въобще не твърдя, че търсиш тарикатски начин да го вземеш, просто предупреждавам тези, които могат да се подлъжат.

Ако имаш проблеми с някои от темите - непременно питай в списъка. Може би най-добрия вариант е да направим списък с материали, които помагат. Стига да питат множество хора и ще се направи.

Поздрави:
ал_шопов