Re: Re: lug-bg: analog of apt-proxy ?

  • Subject: Re: Re: lug-bg: analog of apt-proxy ?
  • From: Dimitar Tomow <dgt_it@xxxxxx>
  • Date: Tue, 6 Jul 2004 21:25:09 +0300 (EEST)

 >add_backend /debian-main/                                       \
 >        $APT_PROXY_CACHE/debian-main/                        \
 >        http://debian.ludost.net/debian/
 >
 >$APT_PROXY_CACHE не APT_PROXY_CACHE
 >
 >T.e. пакетите от http://debian.ludost.net/debian/ ще се съхраняват на машината
 >с проксито в директорията /var/cache/apt/apt-proxy/debian-main/ и ще се
> [...]

Т.е да , ама не ... - така е правилно , но дефакто дава грешка :( Относно $ пред APT_PROXY_CACHE просто съм го изял докато съм писал писмото , иначе си го има/м ;)

Ето и малко доказателства ;)

0) apt-get --purge remove apt-proxy (ползвам 1.3.6 от unstable)
   (останаха само /usr/share/doc/apt-proxy/ , което хич не ми пречи)

   apt-get install apt-proxy

1)
/etc/apt/apt-proxy.conf

APT_PROXY_CACHE=/var/cache/apt/apt-proxy

add_backend /debian-main/ \
        $APT_PROXY_CACHE/debian-main/ \
        http://debian.ludost.net/debian/

2) (normal_user)$ /usr/sbin/apt-proxy -c /etc/apt/apt-proxy.conf

Минава без грешки , имаше проблем , че нямало директория debian-main, после че неможел да пише ,направих chown и правата бяха 755 , т.е 7 за aptproxy юзера, но пак неможел да пиши , направих едно chmod 777 и вече нещата заспаха - малко нелогично , но както и да е .

3)
/etc/apt/sources.list

deb http://192.168.0.20:9999/debian-main/ unstable main

само този и ред и един коментар в началото на ред с # логично, просто и само за тест съм го сложил.

4)
(super_user)# apt-get update

PC1:/# apt-get update
Err http://192.168.0.20 unstable/main Packages
  404 is not serviced by this server
Ign http://192.168.0.20 unstable/main Release
Failed to fetch http://192.168.0.20:9999/debian-main/dists/unstable/main/binary-i386/Packages.gz  404 is not serviced by this server
Reading Package Lists... Done
W: Couldn't stat source package list http://192.168.0.20 unstable/main Packages (/var/lib/apt/lists/192.168.0.20:9999_debian-main_dists_unstable_main_binary-i386_Packages) - stat (2 No such file or directory)
W: You may want to run apt-get update to correct these problems
E: Some index files failed to download, they have been ignored, or old ones used instead.
PC1:/#

5)
(super_user)#cat /var/log/apt-proxy.log

/usr/bin/stat: Warning: `-l' is deprecated; use `-L' instead
[2963 20:46:29]  Tue Jul 6 20:46:29 EEST 2004 Request /debian-main/dists/unstable/main/binary-i386/Packages.gz
[2963 20:46:29]  Bad URL /debian-main/dists/unstable/main/binary-i386/Packages.gz is not serviced by this server
/usr/bin/stat: Warning: `-l' is deprecated; use `-L' instead
[3040 20:46:29]  Tue Jul 6 20:46:29 EEST 2004 Request /debian-main/dists/unstable/main/binary-i386/Release
[3040 20:46:29]  Bad URL /debian-main/dists/unstable/main/binary-i386/Release is not serviced by this server

... Еми това е дами и господа :|
Какви промени направих , както казах и още в първото си писмо !

1) се промени на

/etc/apt/apt-proxy.conf

APT_PROXY_CACHE=/var/cache/apt/apt-proxy

add_backend /debian/ \
        $APT_PROXY_CACHE/debian-main/ \
        http://debian.ludost.net/debian/

и промених логично реда в sources.list от debian-main на debian :)

И ВСИЧКО ЗАСПА !!!
ЗАБЕЛЕЖЕТЕ ОБАЧЕ:

Това , което казах аз, какво каза човека , който съм цитирал (Владимир Пенов) и скоро получих още един отговор (на Георги Данчев) подвърждаващ думите на Владимир Панов. => всички разбраме man еднакво или поне имаме еднаква гледна точка за правилен apt-proxy.conf с изискванята от мене , но (!) ето какво става в действителност :? Т.е проблема не в мен/нас/вас.
Или в неправилна документация или нещо в самата програма.?!

Също така възниква и този проблем:
PC1:/# apt-get update
Get:1 http://192.168.0.20 unstable/main Packages
99% [1 Packages 267626]                                                                                          8467B/s 0s

скороста ми е от 40кб/с за BG PEERING-а и си я правя , когато пусна apt-get update директно към (debian.)ludost.net , а сега едвам стига 9кб/с :??? При опит за apt-get upgrade -d достигна за 2-3сек само 16кб/с и това си беше.

Ако има нещо неясно или някъде съм заплел мисъл , кажете ! Прегледах цялото писмо поне 6 пъти,но може да съм разместил нещо по-погрешка и да объркам смисъла. Много ми се иска да си реша проблема , но като гледам той е в самия софтуер , а не конфигурирането му ;)

пп: честно казано , когатп почнах да позлвам Debian преди май станаха 2 години чух за experimental , но при четенето на книги , ръководства и други все stable,testing,unstable (или старите имена potato, sarge,sid , ако не се лъжа), но не срещах experimental ?!.

Иначе сигурно е , че ще пробвам последната версията 1.9.12 (което се явява и apt-proxy2, нали ? ). Също така и , че ще компилирам версия 1.3.6 от сорс код , за да видя дали проблема не е в бинарния пакет.