Re: lug-bg: analog of apt-proxy ?

  • Subject: Re: lug-bg: analog of apt-proxy ?
  • From: George Danchev <danchev@xxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 7 Jul 2004 00:35:40 +0300

On Tuesday 06 July 2004 21:25, Dimitar Tomow wrote:

> [...]
> го има/м ;)
>
> Ето и малко доказателства ;)
>
> 0) apt-get --purge remove apt-proxy (ползвам 1.3.6 от unstable)
>    (останаха само /usr/share/doc/apt-proxy/ , което хич не ми пречи)
>
>    apt-get install apt-proxy
>
> 1)
> /etc/apt/apt-proxy.conf
>
> APT_PROXY_CACHE=/var/cache/apt/apt-proxy
>
> add_backend /debian-main/ \
>         $APT_PROXY_CACHE/debian-main/ \
>         http://debian.ludost.net/debian/
>
> 2) (normal_user)$ /usr/sbin/apt-proxy -c /etc/apt/apt-proxy.conf

мда, наистина може да се окаже, че това което искаш да направиш може да не
стане с apt-proxy 1.3.6. Т.е. това е стария бранш v1.

> Минава без грешки , имаше проблем , че нямало директория debian-main, после
> че неможел да пише ,направих chown и правата бяха 755 , т.е 7 за aptproxy
> юзера, но пак неможел да пиши , направих едно chmod 777 и вече нещата
> заспаха - малко нелогично , но както и да е .

мдаа, http://bugs.debian.org/239507
cache permissions dangerous
Tags: fixed-in-experimental, security;

> [...]
>
> само този и ред и един коментар в началото на ред с # логично, просто и
> само за тест съм го сложил.
>
> 4)
> (super_user)# apt-get update
>
> PC1:/# apt-get update
> Err http://192.168.0.20 unstable/main Packages
>   404 is not serviced by this server
> Ign http://192.168.0.20 unstable/main Release
> Failed to fetch
> http://192.168.0.20:9999/debian-main/dists/unstable/main/binary-i386/Packag
>es.gz  404 is not serviced by this server Reading Package Lists... Done

мда, "is not serviced by this server" се плюва от скрипта /usr/sbin/apt-proxy
Т.е. нещо задейства тази част от неговия код:
bad_url close "$1" "is not serviced by this server"

Ако и wget \
http://192.168.0.20:9999/debian-main/dists/unstable/main/binary-i386/Packages.gz
казва същото и наистина има такъв URL, значи тази версия на apt-proxy не може
да се оправи с него. Не искам и да се ровя защо се получава така.

> W: Couldn't stat source package list http://192.168.0.20 unstable/main
> Packages
> (/var/lib/apt/lists/192.168.0.20:9999_debian-main_dists_unstable_main_binar
>y-i386_Packages) - stat (2 No such file or directory) W: You may want to run
> apt-get update to correct these problems
> E: Some index files failed to download, they have been ignored, or old ones
> used instead. PC1:/#
>
> 5)
> (super_user)#cat /var/log/apt-proxy.log
>
> /usr/bin/stat: Warning: `-l' is deprecated; use `-L' instead

Мда още един проблем #219049 ... несъгласуваност с coreutils.
(демек bugs.debian.org/219049 )

> [...]
>
> и промених логично реда в sources.list от debian-main на debian :)
>
> И ВСИЧКО ЗАСПА !!!
> ЗАБЕЛЕЖЕТЕ ОБАЧЕ:
>
> Това , което казах аз, какво каза човека , който съм цитирал (Владимир
> Пенов) и скоро получих още един отговор (на Георги Данчев) подвърждаващ
> думите на Владимир Панов. => всички разбраме man еднакво или поне имаме
> еднаква гледна точка за правилен apt-proxy.conf с изискванята от мене , но
> (!) ето какво става в действителност :? Т.е проблема не в мен/нас/вас. Или
> в неправилна документация или нещо в самата програма.?!

мда, разбирам те. ще излезеш прав... а между другото ако сетваш някакви
http_proxy ftp_proxy променливи на обкръжението ги unset, но едва ли оттук ти
иде грижата.

> Също така възниква и този проблем:
> PC1:/# apt-get update
> Get:1 http://192.168.0.20 unstable/main Packages
> 99% [1 Packages 267626]
>                                      8467B/s 0s
>
> скороста ми е от 40кб/с за BG PEERING-а и си я правя , когато пусна apt-get
> update директно към (debian.)ludost.net , а сега едвам стига 9кб/с :??? При
> опит за apt-get upgrade -d достигна за 2-3сек само 16кб/с и това си беше.

мда, това може да идва от това, че apt-proxy http server и вски път решава от
къде да взема файла който му се иска и се вика от inetd и т.н. Освен това и:
#180954: apt-proxy sometimes seems to consume vast amounts of CPU for hours
#199831: apt-proxy is *way* slower than apt-rsync

> Ако има нещо неясно или някъде съм заплел мисъл , кажете ! Прегледах цялото
> писмо поне 6 пъти,но може да съм разместил нещо по-погрешка и да объркам
> смисъла. Много ми се иска да си реша проблема , но като гледам той е в
> самия софтуер , а не конфигурирането му ;)

Предлагам ти да прочетеш лога на 1.9.12
http://packages.debian.org/changelogs/pool/main/a/apt-proxy/apt-proxy_1.9.12/changelog
и по-точно описаното в:
* Bugs in version 1 that have been fixed for version 2:
* Bugs that do not apply to version 2:

предполагам (не съм сигирен де), че ще постигнеш и това което ти искаш с v2.

> пп: честно казано , когатп почнах да позлвам Debian преди май станаха 2
> години чух за experimental , но при четенето на книги , ръководства и други
> все stable,testing,unstable (или старите имена potato, sarge,sid , ако не
> се лъжа), но не срещах experimental ?!.

Ами experimental/ не е самостоятелен Suite: като stable, testing, unstable,
т.е. не може да минеш само с пакети от experimental/ щото няма дори и
базовите такива, там престояват само някои (версии) пакети за експерименти
които са опасни дори и за unstable, който си е самостоятелна бойна единица
като tesitng и stable ;-). Бтв, едно отклонение: unstable винаги се казва Sid
(това е лошото момче от филма Toy Story на компанията Pixar за която е
работил Bruce Perens, докато е бил Debian Project Leader), а experimental се
казва Scud (това е кучето на Sid ;-), само, че не му правят симлинк в архива
както на sid -> unstable и освен това се намира в
<mirror>/debian/project/experimental/ и не е описан в <mirror>/debian/dists/.
За разлика от тях кодовото име на testing се променя (идва пак от някой герой
от горния фимл) и той става следващия stable. Да ги видим като свършат
героите от филма на кого ще кръщават debian releases ;-)

Освен това experimental/ е non-automatic като repository (man
apt_preferences), т.е. дори и да е включен в sources.list:
deb ftp://ftp.de.debian.org/debian/ ../project/experimental \
main contrib non-free
deb-src ftp://ftp.de.debian.org/debian/ ../project/experimental \
main contrib non-free

То версиите на пакетите идващи от него са със силно намелен приоритет от apt:

apt-cache policy apt-proxy
apt-proxy:
  Installed: 1.3.6
  Candidate: 1.3.6
  Version Table:
     1.9.12 0
          1 ftp://ftp.de.debian.org ../project/experimental/main Packages
 *** 1.3.6 0
        500 http://debian.ludost.net testing/main Packages
        990 http://debian.ludost.net unstable/main Packages
        100 /var/lib/dpkg/status
     1.3.0 0
        500 http://debian.ludost.net stable/main Packages

Приоритетите са числата пред URL'ите, и apt няма да ги класира за
install/upgrade въпреки, че са с по-голям version number от версии в другите
хранилища, докато не го инструктиращ изрично с apt-get install apt-proxy -t
experimental или apt-get install apt-proxy=1.9.12 или с apt pinning
от /etc/apt/prefereces.

В случая с apr-proxy от experimental не рискуваш нищо, няма и какво да повлече
толкова ново като зависимости, виж ако беше libc което е оставено в
experimental/ може и да се видиш в занимание ;-) По-често там се рашават
въпроси за някои сорсове които не се компилират на някои архитектури, и им се
бае с пачове докато уврят и се убедят upstream developers които нямат
възможност или не искат да ги тестват на такива архитектури какво става и
какво не... например с xfree86 има понякога архитектурни грижи ;-)

> Иначе сигурно е , че ще пробвам последната версията 1.9.12 (което се явява
> и apt-proxy2, нали ? ).

мда, apt-proxy 1.3.x (v1) скача на 1.9.x (new development branch) , което е
v2, премаписано на Python.

> Също така и , че ще компилирам версия 1.3.6 от сорс
> код , за да видя дали проблема не е в бинарния пакет.

ами 1.3.6 е shell скрипт, няма да му помогнеш много ;-) Хм, по-скоро май си
трябват промени по кода за това което искаш ти.

--
pub 4096R/0E4BD0AB  2003-03-18  <keyserver.bu.edu ; pgp.mit.edu>
fingerprint 1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB