Re: lug-bg: Debian 3.0r2 + LSI MegaRAID 320-1

  • Subject: Re: lug-bg: Debian 3.0r2 + LSI MegaRAID 320-1
  • From: Rumen Krasstev <rkrastev@xxxxxx>
  • Date: Mon, 12 Jul 2004 10:27:11 +0300

On пн, 2004-07-12 at 09:13, Zhivko Zhelezov wrote:
> Здравей листа,
> ... 2-3 дни се боря с един проблем, който без нови идеи едва ли ще падне.
> -----
> Трябва да инсталирам server машина ( основно за DB Sybase ) и съм избрал
> да е с Debian 3.0 r2.
> Това което не ми се отдава е да накарам инсталатора да разпознае SCSI
> адаптера, а той е
> LSI MegaRAID 320-1 ... на него са закачени в RAID 5 общо 4x36 GB .
> 2xCPU 2.8
> -----
> това до което достигнах е, че този адаптер се обслужва от:
> [...]
Имаш три варианта, не казвам, че са единствени, а че съм ги пробвал и
работят - единия е прост, но не винаги ефективен, а втория по-сложен, но
помага със сигурност, третия пък иска повече късмет:
1. Изтегляш си дискета от дебиан с компилирани съответните модули за
твоя хардуер и по време на инсталацията му я пъхаш - тъй като хардуера
явно е доста нов, има голяма вероятност да няма все още image с кърънъл,
който има поддръжка за твоя хардуер или просто не е включена поддръжка
като модул в кърнъла (малко вероятно).. Ако това е случая - минаваш на
точка 2
2. Правиш си собствен кърнъл с поддръжка на твоя хардуер и изпичаш
първото цд с твоя (или пак си правиш дискета), а не със стандартния към
инсталатора (имай предвид, че в r2 по default за инсталацията се
използва 2.4.хх серията, а поддръжка за твоя хардуер вероятно да има
само в 2.6...
3. (по опасен вариант) Използваш _само_ за base инсталацията testing
дистрибуцията с новия инсталатор (на последните два въпроса отговаряш с
"не"), който има сериозно подобрение в областите SCSI, RAID, LVM (и
използва 2.6 по време на инсталация) и има голяма вероятност да ти
открие контролера автоматично, проблема идва след това защото трябва да
направиш downgrade до stable, не е сложно просто е малко по-опасно, но
на този етап явно нямаш важна информация на дисковете - трябва да сложиш
пинове (hold) и да изредактираш /etc/apt/apt.conf и да му кажеш изрично
че искаш stable и след това правиш dist-upgrade (малко е смешно, но така
се прави и downgrade :-))), в някои случаи може и да не иска да
downgrade-не, но има варианти и за това..

Варианти има още... Ако не успееш с тези трите ще измислим нещо, няма
страшно :-))))
(не съм дал стъпка по стъпка всички неща, които трябва да направиш, щото
вярвам, че са ти ясни :-)))

Поздрави:
Румен

---
Rumen Krasstev - Object Builder Software Bulgaria
Sofia, 113 Tzarigradsko Shose, phone: +359 2 974 33 16
web: http://www.obs.bg, email: rkrastev@xxxxxx, icq: 35447386
###I'm using only free or/and open software. Open your mind, share the knowledge###
---