Re: lug-bg: kdb + X + VC problem

  • Subject: Re: lug-bg: kdb + X + VC problem
  • From: Viktor Vasilev <viktor@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 14 Jul 2004 20:36:40 +0200

On Wed, Jul 14, 2004 at 10:28:11AM +0300, Dimitar Tomow wrote:
> Здраейте , преди време Ви бях писал , че има проблем с превключване
> на Виртуалните конзоли и Х. Намерих от къде идва проблема, но не и
> защо и как да го разреша :?
>
> Проверих да не би да е проблем от това ,че ползвам алт+шифт, но не е
> ...  Направих смяната да е с caps Lock, пак същата работа все едно
> ctrl+alt отказват и неработят :|
>
> ctrl + f1 , fx- ok
> alt + f1, fx - ok :?
>
> ctrl+alt+fx - не работи .?
> Някакви идеи ...

Привет,

Имам една теория от какво се предизвиква това. Можеш ли да пратиш
изхода от командата

  $ xmodmap -pke|grep Alt_L

Случва ми се да не мога да превключвам от X в конзола, когато сложа
Alt+Shift за превключване между различни клавиатурни подредби. Когато
всичко си работи както се очаква (т.е. когато мога да превключвам
между X и cons), изхода от горната команда е

  keycode  64 = Alt_L Meta_L

а когато съм задал grp:alt_shift_toggle, изхода е

  keycode  64 = Alt_L ISO_Prev_Group

Взех изхода на setxkbmap при зададена българска и при зададена
нормална (us) подредба (става или чрез редактиване на XF86Config и
рестартиране на X или с малко xkbcomp/setxkbmap магия)

  $ setxkbmap -print|xkbcomp -w0 -xkb -o xkb.norm -
  $ setxkbmap -print|xkbcomp -w0 -xkb -o xkb.cyr -

и го сравних. После редактирах xkb.cyr, като замених

    key <LALT> {
        virtualMods= Alt,         [           Alt_L,  ISO_Prev_Group ] };

    key <LALT> {         [           Alt_L,          Meta_L ] };

и накарах X да ползва новия вариант чрез:

  xkbcomp -w0 -R. xkb.cyr :0

CapsLock се прецака и не светеше като превключвах между подредбите, но
пък успях да изляза в конзола с Ctrl+Alt+N.

Постановката при мен е XFree86-4.3.0,1 и XFree86-Server-4.3.0_10 под
FreeBSD 4.9. Кажи и ти каква версия използваш. В групата има хора,
които разбират повече от мен от X и клавиатурни подредби, така че, ако
това се окаже случая, може да се намери и решение :-)

Поздрави,
Виктор

П.П. Тъкмо установих, че и при capslock_toggle, Alt_L пак не е Meta_L.

  $ xmodmap -pke|grep Alt_L
  keycode  64 = Alt_L Meta_L
  $ setxkbmap -layout bg -variant phonetic -option "grp:capslock_toggle" -compat "group_led"
  $ xmodmap -pke|grep Alt_L
  keycode  64 = Alt_L ISO_Prev_Group

--
A mind is not a vessel to be filled,