Re: lug-bg: компилиране на ядрото; версия на пакета kernel-headers-?.?.?-????-?.tgz

  • Subject: Re: lug-bg: компилиране на ядрото; версия на пакета kernel-headers-?.?.?-????-?.tgz
  • From: Peter StJ <malwkgad@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 21 Jul 2004 20:18:24 +0300

Здрасти
Значи, положението е следното. Когато се компилират glibc и още едно две "жизнено важни" неща на дисрибуцията те ползва заглавните файлове които са им зададени. Сега, не помня къде най напред glibc конфиг скрипта проверява но предполагам че следва стандартната процедура. Работата е там че между 2.4 и 2.6 нещата малко се различаат, ( това лично не съм проверявал кое се различава и колко ) така че еди си кое се билдва и тн. Да речем Джентуу билдва glibc с nptl kernel 2.6.x а иначе с linuxthreads и  таквиз мазнотийки. След което номера е че много софтуер използва заглавните файлове от кърнъла. И очаква тези заглавни файлове да са същите с които е бил билднат glibc. Ето защо практиката показва че е добра идея да наместиш хедърите в /usr/include/asm && /usr/include/linux и с тях да билднеш glibc и да не ги махаш повече докато не решиш да си компилираш glibc и другите основни пакети наново. А отделно от това си имаш /usr/src/linux-blablbla и той вече няма нищо общо с билдването на!
  другия ти софт. просто /usr/src/linux сочи примерно към /usr/src/linux-2.6.7 НО /usr/include/linux _НЕ_ сочи към /usr/src/linux/include/linux (съответно и за asm )така че и да го има symlinka /usr/src/linux и да го няма все е едно.  така е при слак-а поне. това означава че спокойно можеш да си се базикаш с /usr/src/linux*
От друга страна кой кърнъл върви в момента няма значение. Важното е ( така казват ) софт-а ти да е билднат изцяло с една версия на хедърите. Така че не деинсталирай хедърите които вървят с дистрото. Освен ако не си решил да ребилднеш всичко. А в src дисковете.. нищо не прави билд скрипта на kernel-headers просто прави symlink-a на asm ( make include/asm ) прави версията ( make include/linux/version.h ) и копира хедърите в /usr/include ( include/asm/* include/asm-generic i include/linux )
После можеш да си направиш и пакет ( ако държиш ) Мисля вече са ти посочили как.