Re: lug-bg: Pulen path na fail?

  • Subject: Re: lug-bg: Pulen path na fail?
  • From: Peter Pentchev <roam@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 22 Jul 2004 09:57:31 +0300

On Wed, Jul 21, 2004 at 05:37:37PM +0200, Krasimir Kazakov wrote:
> On Wednesday 21 July 2004 17:13, Peter Pentchev wrote:
[snip realpath suggestion]
> [...]
[snip simplified /bin/pwd suggestion]

> И ако му подам файла като '~/file', с pwd ще ми добави мацаница, която ако я
> пусна с друг юзер ще стане още по-голяма мацаница :(

Мда, това просто пропуснах да го спомена: в самия скрипт можеш да
провериш дали пътят вече не започва с / - ако започва с /, няма нужда да
му правиш нищо :)  А колкото до ~/file, това би трябвало самият shell да
го разшири до пълния път още преди да изпълни твоя скрипт (макар че в
някои случаи tcsh нещо не слуша).

> тц, нямам. + това искам скрипта да работи възможно на повече места ... :(

Хмм, то пък да се окаже, че въпреки че libc функцията realpath(3) е част
от Single Unix Specification v2 (и съответно v3), самата програмка
realpath(1) не е...  Но все пак си мисля, че вече е започнала да се
появява в различни дистрибуции и различни операционни системи, и скоро
ще можем да кажем, че я има на повечето инсталации на Unix-like OS's.
Дотогава можеш наистина да ползваш readlink, както Виктор посочи.

Поздрави,
Петър

--
Peter Pentchev	roam@xxxxxxxxxxx    roam@xxxxxxxx    roam@xxxxxxxxxxx