Re: lug-bg: Pulen path na fail?

  • Subject: Re: lug-bg: Pulen path na fail?
  • From: Viktor Vasilev <viktor@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 22 Jul 2004 13:45:21 +0200

On Thu, Jul 22, 2004 at 09:51:40AM +0300, Peter Pentchev wrote:
> [...]

Ако прочетеш оригиналното писмо на Krasimir Kazakov ще забележиш, че
никъде не споменава име на дистрибуция.  Всички в пощенския списък
пишат доброволно и ако в крайна сметка се намира някакво решение за
проблема, не виждам от какво недоволстваш.  Колкото повече гледни
точки и алтернативни решения - толкова по-хубаво.

> Не, решенията с realpath и readlink са взети от POSIX стандартите за
> Unix-like systems :)  Това, че някои по-стари дистрибуции на Linux още
> ги нямат, или че и в по-новите не винаги са инсталирани по подразбиране,
> не значи, че не работят под Linux :)

> Ммм... може и да греша, но which не работеше ли само за изпълними
> файлове и то само в search path-а?

Ъхъ. Под FreeBSD e 10 реда perl скрипт, търсещ в $PATH _изпълними_
файлове. Под debian е bash скрипт, използващ вградените възможности
на шела да хешира изпълнимите файлове намерени в $PATH:

  #!/bin/bash
  unalias -a
  unset -- "$@" &> /dev/null
  enable -n -- "$@" &> /dev/null