Re: lug-bg: Slackware 10.0 SMP IRQ Проблеми

  • Subject: Re: lug-bg: Slackware 10.0 SMP IRQ Проблеми
  • From: "Doncho N. Gunchev" <mr700@xxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 6 Aug 2004 00:42:55 +0300
  • Cc: Огнян Кулев <ogi@xxxxxxxxxxxxxxxx>

On 2004-08-04 (Wednesday) 19:42, Огнян Кулев wrote:

> Преди време инсталирах Fedora Core 2, която не съдържаше драйвер за RAID
> IDE (IT8212F).  Производителят обаче разпространяваше сорс на модул за
> Linux.  Оказа се, че Fedora има някакъв низ като "i686 SMP
> unrolled-loops" (нещо такова) и отказва да зареди какъвто и да е модул,
> чиито низ не е същия.  Конкретно проблемът ми беше, че инсталационното
> CD използваше i586, а след като го инсталира, използва ядро i686.

    Можеш да заредиш в rescue режим, chroot /mnt/sysimage и чрез rpm
да си инсталираш и i586 и i386 ядро. Инсталацията, ако не греша ползва
i386 ядро. След chroot /mnt/sysimage в rescue режим би трябвало да можеш
да си прекомпилираш каквото ти трябва (linux rescue dd мисля). Ако не става
имаш 2-ра конзола по време на инсталация с шел.
    Аз правих нещо такова с Promise SX6000 RAID и RH9 преди около година.
FC3t1 със ядро 2.6.7-1.503 (обновено) успя през i2o (/dev/i2o/hda) да
подкара RAID-а и без драйвера от Promise, но поне този (и доста други
Promise RAID контролери) не си струваше усилията - има ниска производи-
телност, доста updates за BIOS-а за които пише че са само за Windows, а
и не на последно място Alan Cox казва че проблема си е в самия контролер,
не в ядрото. (PS: В настройките на BIOS-а на RAID-а се задава Other OS а
не Linux. Като Linux работи само с техния си драйвер.)

> Затова успешно инсталиране с модул с маркер i586 води до неуспешно
> зареждане на новоинсталираната операционната система, която е с ядро
> i686 и иска от модула същото :-(  Така и не успях да се справя и накрая
> пуснахме софтуерен RAID.

    Добра алтернатива :) Със софтуерен RAID-0 скоро успях да изстискам
116-120MB/sec суров трансфер (hdparm -t) с два диска на една машина.
RAID-5 изкара около 70MB/sec на същата с три диска.

--
Regards,
  Doncho N. Gunchev    Registered Linux User #291323 at counter.li.org
  GPG-Key-ID: 1024D/DA454F79                        http://pgp.mit.edu
  Key fingerprint = 684F 688B C508 C609 0371  5E0F A089 CB15 DA45 4F79