Re: lug-bg: PROXY

  • Subject: Re: lug-bg: PROXY
  • From: Валентин Стойков <valentin_st@xxxxxxx>
  • Date: Sat, 14 Aug 2004 16:49:59 +0300

On Friday 13 August 2004 00:03, Stanislav Nikolaev wrote:
> Имам въпрос специфично за операционната система SLACKWARE.
> Как мога да настроя системата си така че всичките ми заявки
> към Интернет [http,ftp,smtl,ping,telnet,ssh] да преминават
> през няколко поредни PROXY сервъра. По възможност моля да
> ми бъде обяснено подробно, защото съм още новак в LINUX
> средата. Благодаря предварително!

Ще дам един пример:

* Имам стартирано на моята машина прокси, което служи за филтриране на
рекламните картинки (банери). Казва се Privoxy (вж. www.privoxy.org).

* Настроил съм си браузъра да ползва това прокси: 127.0.0.1:8118

* Направил съм настройки в конфигурационния файл на Provixy да ползва прокси
сървъра на интернет доставсичка ми (ползвам го за кеширане). Настройките на
Privoxy са описани на
http://download.interbild.net/forum/viewtopic.php?t=2868

Полза от ползването на кеширащото прокси:
- по-бърза връзка (тегли се от кеша).

Ползи от ползването на Privoxy:
- по-бърза връзка (не се чака да се заредят рекламите)
- по-евтина връзка (не се плаща за телглене на рекламите)